امروز سامسونگ در مراسم آنپکد خود از نسل جدید گوشی‌های سری اس 23 و لپ‌تاپ‌های سری بوک 3 رونمایی کرد. در این مراسم مشخص شد که همانند گذشته اگر شما به دنبال بهترین تکنولوژی‌های حال حاضر هستید، باید به سراغ مدل اولترا بروید. امسال برای اولین بار، نام اولترا وارد سری لپ‌تاپ‌های این شرکت شد و اولین نسخه از آن، گلکسی بوک 3 اولترا نام دارد.
در گذشته هم جزییاتی از این دستگاه دیده شده بود اما حالا مشخص شد که سامسونگ قصد ندارد فقط به گوشی‌هایی با اسم اولترا اکتفا کند. بوک 3 اولترا از یک صفحه نمایش 16 اینچی امولد استفاده می‌کند. این صفحه نمایش رزولوشن 3K دارد و می‌تواند تصاویر را به خوبی نمایش دهد. استفاده از این صفحه نمایش در مدل اولترا نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد با این دستگاه، مک بوک پرو‌های اپل را به چالش بکشد.
اما سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه فقط در صفحه نمایش خلاصه نمی‌شود. انجام پردازش‌ها در این دستگاه بر عهده تراشه اینتل Core i9-13900H است. این تراشه در نسل سیزدهم تراشه‌های اینتل جای گرفته و نسبت به نسل قبلی خود، بهبود‌های جزیی دارد. برای کمک به انجام پردازش‌ها در این دستگاه از 32 گیگابایت رم با تکنولوژی LPDDR5 استفاده شده که می‌تواند سرعت دستگاه را افرایش دهد.

Galaxy-Book-3-Ultra


برای بیشتر شدن سرعت دستگاه، سامسونگ در بوک 3 اولترا از 1 ترابایت حافظه NVMe استفاده کرده و شما هم می‌توانید در صورت نیاز، آن را به صورت دستی افزایش دهید. کارت گرافیک مدل اولترا در حقیقت همان RTX 4070 از شرکت NVIDIA است که برای استفاده در بدنه نازک کمی تغییر کرده است. این کارت 8 گیگابایت رم از نوع GDDR6 را در خود دارد که به آن در شبیه‌سازی فضاهای گرافیکی کمک می‌کند.
بوک 3 اولترا از دو اسپیکر 5 وات استفاده می‌کند که برای تولید صدای بهتر توسط شرکت AKG تنظیم شده‌اند. این بلندگو‌ها از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند صدای فراگیری را تولید کنند. وب کم این لپ‌تاپ می‌تواند با رزولوشن 1080 فیلم‌برداری کند که کیفیت آن برای تماس‌های ویدیویی قابل قبول است.

این لپ‌تاپ از یک کیبورد کامل به همراه دکمه‌های اعداد در سمت راست استفاده می‌کند که ممکن است برای برخی از افراد خبری خوشحال‌کننده به نظر برسد. اما این موضوع باعث شده تا کیبورد حروف کمی به سمت چپ منتقل شود و این اتفاق برای افرادی که با دستگاه خود برای مدت‌های طولانی تایپ می‌کنند، کمی ناراحت‌کننده است. البته لازم به ذکر است که ترک پد این دستگاه هم مثل کیبورد در مرکز قرار ندارد و کمی به سمت چپ جابجا شده است.

گلکسی بوک 3 اولترا


سامسونگ تلاش خود را کرده تا این دستگاه را به یک رقیب جدی برای مک بوک‌های اپل تبدیل کند و در ساخت آن از تمامی تکنولوژی‌های جدید استفاده کرده است. این دستگاه از بلوتوث نسخه 5.1 و وای فای 6E استفاده می‌کند تا سرعت اتصالات شما را بالاتر ببرد و استفاده از لوازم جانبی را آسان‌تر کند. شما همچنین می‌توانید برای باز کردن دستگاه از حسگر اثرانگشت آن نیز استفاده کنید.


نظرات زیادی راجع به سری جدید لپ‌تاپ‌های سامسونگ وجود دارد و بسیار از افراد اضافه شدن مدل اولترا به این خانواده را پیشرفت بزرگی می‌دانند. نظر شما در رابطه با این خانواده و مدل اولترا چیست؟‌ نظرات خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط:‌ گلکسی بوک ۳ ۳۶۰ معرفی شد