امروز در مراسم آنپکد سامسونگ شاهد رونمایی از محصولات جدید این شرکت، از جمله خانواده گلکسی اس 23 و گلکسی بوک 3 بودیم. سامسونگ در گذشته هم سعی داشت با مک‌بوک‌های اپل رقابت کند اما حالا به نظر می‌رسد این شرکت با دست پر به میدان آمده است. امسال شاهد رونمایی از دستگاه‌های جدیدی در خانواده گلکسی بوک 3 بودیم و در این میان، توجه عموم افراد روی مدل اولترا بود.
اما در نظر داشته باشید که عموما مدل‌های پایه به دلیل برخورداری از قیمت مناسب‌تر، فروش بیشتری دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از مشخصات گلکسی بوک 3 بپردازیم. این لپ‌تاپ از صفحه نمایش 13.3 اینچی اولد استفاده می‌کند اما همانطور که از نام آن مشخص است، این صفحه نمایش می‌تواند چرخش 360 درجه داشته باشد. این موضوع باعث آزادی عمل بیشتر کاربر می‌شود و شما می‌توانید در مواقعی که نمی‌خواهید از کیبورد استفاده کنید، لپ‌تاپ خود را به یک تبلت تبدیل کنید.
سامسونگ برای انجام پردازش‌ها در این دستگاه از نسل سیزدهم تراشه Core i5 شرکت اینتل استفاده کرده است. این تراشه قدرت قابل قبولی دارد و می‌تواند عموم کار‌ها را انجام دهد اما اگر قصد دارید از لپ‌تاپ خود برای کار‌های سنگین‌تری مثل ادیت ویدیو استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به مدل‌های قوی‌تر این خانواده نگاهی بیندازید.

طراحی کناره سامسونگ گلکسی بوک ۳

برای بالا‌تر رفتن سرعت سیستم، سامسونگ در این دستگاه از 16 گیگابایت رم با تکنولوژی LPDDR5 استفاده کرده که می‌تواند برنامه‌های زیادی را به راحتی در پس زمینه باز نگه دارد. فضای ذخیره‌‌سازی پایه هم در این دستگاه 256 گیگابایت حافظه NVMe در نظر گرفته شده که سرعت بسیار بالایی دارد. متاسفانه در گلکسی بوک 3 خبری از کارت گرافیک جداگانه نیست و پردازش‌های گرافیکی به کمک تراشه Iris Xe اینتل انجام می‌شود.
برای پخش صدا هم می‌توانید از دو اسپیکر 5 وات تعبیه شده در دستگاه استفاده کنید که برای تولید صدای بهتر توسط شرکت AKG تنظیم شده‌اند. این اسپیکر‌ها از گواهی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند تجربه شما را فراگیرتر کنند. یکی از مواردی که نسبت به نسل قبلی بهتر شده، دوربین وب‌ کم این دستگاه است.
شما به کمک این دوربین حالا می‌توانید با رزولوشن 1080 فیلم‌برداری کنید. این رزولوشن برای تماس‌های ویدیویی کافی است اما نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت. برای بیشتر شدن سرعت ارتباط در این دستگاه از بلوتوث نسخه 5.1 استفاده شده و تکنولوژی آن هم به وای فای 6E ارتقاع یافته است.

طراحی سامسونگ گلکسی بوک ۳ ۳۶۰

یکی از نقاط قوت گلکسی بوک 3، ضخامت و وزن کم آن است. این موضوع برای افرادی که به دنبال یک دستگاه سبک می‌گردند که جابجایی آن آسان باشد بسیار مهم است. خوشبختانه کاهش ضخامت این دستگاه اندازه باتری آن را کاهش نداده و گلکسی بوک ۳ همچنان از باتری 63 وات ساعتی استفاده می‌کند. این باتری می‌تواند با توان 65 وات شارژ شود که سرعت مناسبی دارد.

گلکسی بوک 3 رقیب اصلی مک بوک ایر اپل محسوب می‌شود ومقایسه‌های زیادی میان این دو محصول صورت می‌گیرد. به نظر شما ارزش خرید لپ‌تاپ سبک وزن اپل بیشتر است یا سامسونگ؟ نظرات خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

خبرمرتبط: گلکسی بوک ۳ پرو معرفی شد