امشب شاهد اولین مراسم رسمی سامسونگ در سال 2023 بودیم که در طی آن، سامسونگ از خانواده گلکسی اس 23 و گلکسی بوک 3 رونمایی کرد. این دو خانواده هردو 3 عضو دارند که شامل مدل پایه، پرو و اولترا می‌شود. توجه رسانه‌ها عموما روی دو مدل ارزان و گران قیمت متمرکز شده و در این میان کمتر کسی به مدل‌های پرو نگاهی میندازد. ما در این مقاله قصد داریم برخی از مشخصات گلکسی بوک 3 پرو را با هم بررسی کنیم.
گلکسی بوک 3 پرو همانطور که از نامش پیداست، قرار است فضای خالی میان مدل پایه و مدل اولترا را پر کند. این دستگاه از مدل پایه قدرت و امکانات بیشتری دارد اما همچنان با مدل اولترا قابل مقایسه نیست. گلکسی بوک 3 پرو در دو مدل با صفحه نمایش 14 و 16 اینچی معرفی شده و کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود، یکی از این دو مدل را انتخاب کنند.

Galaxy-Book-3-Pro-display


هردو مدل از تکنولوژی AMOLED در صفحه نمایش خود استفاده می‌کنند و رزولوشن 3K دارند. این موضوع باعث می‌شود کنتراست تصاویر در این پنل‌ها بسیار بالا برود و جزییات زیادی در تصاویر آن‌ها مشخص باشد. سامسونگ برای انجام پردازش‌ها در این دستگاه از تراشه‌های نسل سیزدهم اینتل در دو نسخه Core i5 و Core i7 استفاده کرده که قدرت مناسبی را به این دستگاه می‌بخشند.
استفاده از رم مناسب هم می‌تواند در عملکرد دستگاه بسیار موثر باشد، ‌به همین دلیل در این دستگاه از 16 گیگابایت رم با تکنولوژی DDR5 استفاده شده که سرعت مطلوبی دارد. همچنین در این دستگاه از 1 ترابایت حافظه NVMe استفاده شده که پیشرفت خوبی نسبت به مدل پایه محسوب می‌شود و سرعت بسیار زیادی دارد.


متاسفانه همانند مدل پایه، در این دستگاه از کارت گرافیک جداگانه استفاده نشده و نمی‌توان از عملکرد گرافیکی آن انتظار زیادی داشت. پردازش فضا‌های گرافیکی در این دستگاه برعهده تراشه Iris Xe اینتل است که برای کار‌های عادی و نیمه سنگین می‌تواند کافی باشد.
همانند مدل‌های دیگر سری بوک 3 در این دستگاه از دو اسپیکر 5 واتی استفاده شده که توسط شرکت AKG تنظیم شده‌اند. این اسپیکر‌ها از گواهی Dolby Atmos پشتیبانی کرده، و می‌توانند تجربه شما را فراگیر‌تر کنند. دوربین این دستگاه توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 1080 را دارد که برای برقراری تماس‌های ویدیویی کافیست اما نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت.

گلکسی بوک ۳ پرو سفید


برای بالاتر رفتن سرعت اتصال در گلکسی بوک 3 پرو از بلوتوث نسخه 5.1 و وای‌فای 6E استفاده شده که پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود. این لپ ‌تاپ در دو اندازه به بازار عرضه می‌شود و تنها اندازه صفحه نمایش و اندازه باتری در آن‌ها متفاوت است. این موضوع به کاربرانی که قصد خرید گلکسی بوک 3 پرو را دارند، آزادی عمل بیشتری می‌دهد.
مدل 16 اینچی 1.6 کیلوگرم وزن و 13 میلی‌متر ضخامت دارد. باتری این مدل 76 وات ساعت است و از شارژ‌ با توان 65 وات پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر، مدل 14 اینچی 1.2 کیلوگرم وزن و 11 میلی‌متر ضخامت دارد. این مدل از یک باتری 63 وات ساعتی استفاده می‌کند که همانند نسخه بزرگ‌تر خود می‌تواند با نرخ 65 وات شارژ شود.
بخش عمده‌ای از خریداران این‌گونه محصولات، عموما فقط مدل پایه و مدل پرو را در نظر می‌گیرند. این موضوع به دلیل مشخص نبودن ارزش خرید مدل پرو در مقایسه با دو مدل دیگر به وجود می‌آید. نظر شما در رابطه با ارزش خرید گلکسی بوک 3 پرو چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط:‌ خداحافظی با گلکسی S24 پلاس!