ماه‌هاست که سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی A54 را عرضه کند، اما این شرکت هنوز هیچ خبر رسمی در این‌باره منتشر نکرده. گرچه همچنان منتظر اعلام این خبر رسمی هستیم، اما در این میان اطلاعات جالب توجه دیگری توسط وب‌سایت سامسونگ در فرانسه منتشر شده است. این وب‌سایت به تازگی امتیاز تعمیرپذیری بالای گلکسی A54 را منتشر کرده، امتیازاتی که با توجه به استانداردهای خاص کشور فرانسه اعطا شده است.

A54 توانسته در نهایت، امتیاز تعمیر پذیری 8.4 از 10 را دریافت کند که به شکل جالبی حتی از امتیازات گلکسی S23 و S23 Ultra هم بالاتر است! هر دو این گوشی‌ها، با وجود اینکه در رده پرچم‌داران سامسونگ به شمار می‌روند، تنها توانسته بودند امتیاز تعمیر پذیری 8.2 از 10 را کسب کنند. درست مشابه امتیاز مدل قبلی A54، یعنی گلکسی A53 در سال گذشته.

امتیاز تعمیر پذیری سامسونگ گلکسی A54

مشخص شدن امتیاز تعمیر پذیری A54 دو نکته اساسی را برای ما روشن می‌کند. اول اینکه سامسونگ تلاش دارد هر سال رتبه تعمیر پذیری گوشی‌هایش را کمی بالاتر ببرد، و دوم اینکه گوشی‌های میان‌رده این شرکت نسبت به مدل‌های پرچم‌دار، تعمیر پذیر تر هستند.

گرچه این گزارش مملو از نکات مثبت است، اما چند نکته منفی هم در آن وجود دارد. از جمله اینکه با وجود امتیاز تعمیر پذیری بالا، فراهم کردن ابزار و قطعات مورد نیاز برای تعمیر A54 به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست. علاوه بر آن، باز کردن و جایگذاری قطعات جدید در این گوشی نیز پیچیدگی‌های زیادی دارد.

مشخصات فنی که تا کنون از گوشی گلکسی A54 فاش شده، نشان می‌دهد که این دستگاه دارای یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ رفرش 120 هرتز است. همچنین از یک تراشه Exynos 1380 ، با 6 تا 8 گیگابایت رم و 128 تا 256 گیگابایت حافظه‌ داخلی استفاده می‌کند.

گلکسی A54 دارای سیستم دوربین سه‌گانه در قاب پشتی است که از یک دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض و یک لنز ماکرو تشکیل می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی 5100 میلی ‌آمپر ساعت بوده و با سرعت 25 وات شارژ می‌شود.

اخبار مرتبط: