جزئیات از مشخصات فنی گوشی هوشمند گلکسی A05 با تراشه مدیاتک هلیو G85 در وب‌سایت گیک‌بنچ قرار گرفت.

اگر به‌خاطر داشته باشید مرداد ماه سال گذشته سامسونگ از گوشی هوشمند اقتصادی گلکسی A04 رونمایی کرد. برهمین‌اساس، پیش‌بینی می‌شد طی روزهای آتی اخباری مبنی‌بر معرفی نسل جدید گوشی‌های اقتصادی سامسونگ یعنی گلکسی A05 شنیده شود؛ این گوشی قرار است طی هفته‌های آینده به‌عنوان جانشین گلکسی A04 وارد بازار شده و دردسترس کاربران قرار بگیرد.

امروز جزئیات دقیقی از مشخصات سخت‌افزاری گوشی هوشمند گلکسی A05 در وب‌سایت گیک‌بنچ قرار گرفت که نشه می‌دهد کمپانی سامسونگ قبل از معرفی رسمی آن را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد. همچنین ماه گذشته پایگاه داده بلوتوث اس‌آی‌جی دستگاه یادشده را با شماره مدل‌های SM-A055F و SM-A055F/DS فهرست کرد و تایید شد که گلکسی A05 از بلوتوث ۵.۳ برخوردار می‌شود؛ در ادامه به جزئیات ارائه شده توسط بنچ‌مارک گیک‌بنچ می‌پردازیم.

مشخصات گلکسی A05

براساس اطلاعات ارائه توسط بنچ‌مارک گیک‌بنچ درمی‌یابیم که گلکسی A05 از تراشه مدیاتک هلیو G85 بهره می‌برد که تنها برای دستگاه‌های سطح پایین و اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته نام تراشه مذکور به‌صراحت در فهرست ذکر نشده، شماره مدل MT6769V/CZ نشان می‌دهد سامسونگ از این تراشه استفاده خواهد کرد. نسل گذشته این دستگاه نیز از تراشه رده پایین‌تر مدیاتک هلیو P35 بهره برد.

علاوه‌براین، فهرست گیک‌بنچ اشاره می‌کند که گلکسی A05 از ۴ گیگابایت حافظه رم برای عملکرد یکپارچه دستگاه بهره‌مند خواهد شد. این گوشی هوشمند اقتصادی می‌تواند به صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ و رابط کاربری وان یو آی ۵.۱ را اجرا کند و پس از انتشار اندروید ۱۴ جزو دستگاه‌های واجد شرایط خواهد بود. همچنین اطلاعات وای‌فای نشان می‌دهد که گوشی از روتر دو بانده پشتیبانی می‌کند که امری عادی برای گوشی‌های هوشمند درسال ۲۰۲۳ محسوب می‌‌شود.

گلکسی A05 توسط چندین پلتفرم دیگر نظیر «BIS» و «FCC» تایید شده، اما هیچ‌گونه اطلاعات و جزئیات از آن در وب‌سایت آن‌ها افشا نشده و این اولین بار است که مشخصات فنی گوشی مذکور دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: نسخه جهانی شیائومی ۱۳ تی پرو در گیک‌بنچ رویت شد