دیروز بازی فورزا موتور اسپورت معرفی شد و علاوه‌بر قابلیت‌های این بازی، سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای آن هم اعلام شد.

روز گذشته، بازی فورزا موتور اسپورت به عنوان دنباله بازی فورزا موتور اسپورت ۷ عرضه شده که قرار است از ۱۰ اکتبر مصادف با ۱۸ مهر ماه برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل جدید عرضه شود. البته افرادی که آن را پیش خرید می‌کنند می‌توانند با پرداخت ۱۰۰ دلار، پنج روز زودتر از آن استفاده کنند. علاوه‌بر آن، تجهیزات لازم برای اجرای بازی‌ها اعلام شده است.

بازی یادشده، برخلاف بازی استارفیلد (Starfield) شرکت Bethesda که شهریور ماه راهی بازار می‌شود، از تکنولوژی‌های DLSS 2 و فیدلیتی اف‌ایکس سوپر رزولوشن ۲.۰ شرکت AMD و قابلیت دایرکت استوریج (DirectStorage) پشتیبانی می‌کند. از دیگر تکنولوژی‌هایی که این بازی از آنها پشتیبانی می‌کند می‌توان به pre-caching، استفاده از نمایشگر اولترا واید و فریم ریت بدون محدودیت اشاره کرد. همچنین قابلیت کراس پلتفرم برای این بازی وجود دارد که در صورت فعال بودن آن، فریم ریت با محدودیت اجرا می‌شود.

Forza Motorsport PC

این بازی از بیشتر دسته‌های موجود در بازار پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از فرمان‌های مخصوص شرکت‌های تایید شده مانند لاجیتک و تراست‌مستر در این عنوان وجود دارد. برخلاف بیشتر بازی‌های تریپل A سال جاری، فورزا موتور اسپورت نسبتا سبک بوده و بر روی تعداد زیادی از سیستم‌های قدیمی‌تر قابل اجرا است.

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای اجرای فورزا موتور اسپورت شامل پردازنده Ryzen 5 1600 شرکت AMD یا Core i5-8400 اینتل، پردازنده گرافیکی RX 5500 XT رادئون یا GTX 1060 جی‌فورس، حافظه رم ۸ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۱۳۰ گیگابایت است. اگرچه برای اجرای این بازی توصیه به استفاده از هارد SSD می‌شود، به لطف قابلیت دایرکت استورج مشکلی برای کاربرانی که از هارد مکانیکی استفاده می‌کنند به وجود نخواهد آمد.

همچنین برای بهره‌مندی از بهترین کیفیت، باید از پردازنده AMD Ryzen 7 5800X یا Core i7-11700K اینتل، پردازنده گرافیکی RTX 4080 جی‌فورس یا RX 7900 XT رادئون، حافظه رم ۱۶ گیگابایت و حافظه‌های NVMe استفاده کرد.

اخبار مرتبط: تاریخ انتشار بازی کالاف دیوتی MW3 مشخص شد