به تازگی، اطلاعاتی از آمار بازیکنان Forza Horizon 5، ساخته استودیو Playground Games منتشر شده است که نشان می‌دهد این بازی موفق از سوی ایکس باکس، توانسته به آماری خیره‌کننده دست یابد.

در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، دو کاربر به نام‌های SnapBlastPLAY و Klobrille گزارش دادند که جدیدترین نسخه از بازی‌های محبوب Forza Horizon توانسته از زمان عرضه خود در سال 2021 تا به امروز، به 40 میلیون بازیکن در سراسر دنیا در پلتفرم‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی دست یابد. البته این آمار مربوط به بازیکنان فعال نیست و هر کسی که بازی را دانلود کرده باشد شامل این آمار می‌شود. اطلاعات بیشتری در مورد این آمار در دست نیست اما باز هم رقمی تاثیرگذار به نظر می‌رسد. تعداد بازیکنان Forza Horizon 5 نسبت به نسخه‌های قبلی این اثر بسیار بیشتر بوده و همین مهر تاییدی بر موفقیت این بازی است.

در ماه نوامبر سال 2021 و کمی پس از عرضه بازی، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس عنوان کرد که این بازی توانسته 4.5 میلیون بازیکن دست یابد. برخی از منتقدین درباره این بازی نوشتند: «بازی Forza Horizon 5 قدمی رو به جلو برای این مجموعه و به عقیده بسیاری، برترین بازی ریسینگ تاریخ است. این عنوان محتوای فراوانی را به شما تقدیم و با نمایش جلوه‌ای زیبا از مکزیکو، گشت و گذار و مسابقه در محیط‌های متنوع آن را تبدیل به لذتی تصور نشدنی می‌کند.

40 میلیون بازیکن در فورزا هورایزن 5

ماشین‌های متعددی در این بازی وجود دارند که هر کدام حس‌و‌حالی متفاوت را منتقل می‌کنند و قابلیت‌های شخصی‌سازی و تنظیم‌های مختلف آنان، در حد و اندازه بازی‌های شبیه‌ساز واقع شده است که در نوبه خود شگفت‌انگیز است. به‌طور قطع ایراداتی نیز به چشم می‌خورد اما در مقابل نقطه قوت‌ها به قدری کمرنگ هستند که حتی ارزش گفتن نیز ندارند. به طور کلی، می‌توان گفت که تجربه این بازی برای همه افراد، حتی کسانی که اهل بازی‌های ریسینگ نیستند نیز ضروری است. این بازی واقعاً ارزش تجربه کردن را دارد!».

بازی Forza Horizon 5 در حال حاضر به صورت جهانی بر روی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است. لازم به ذکر است که این عنوان از روز انتشار تا به این لحظه، بر روی سرویس گیم پس وجود داشته و کاربران می‌توانند با تهیه این اشتراک، به صورت رایگان به بازی دسترسی داشته باشند.