بااعلام شرکت اپیک گیمز، پس از آزاد شدن قابلیت سایدلودینگ iOS، فروشگاه برنامه جدیدی به‌نام اپیک استور (Epic Store) برای آیفون عرضه شده و کاربران می‌توانند دوباره فورتنایت را روی آیفون نصب کنند.

فورتنایت (Fortnite) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنسول و کامپیوتر به‌شمار می‌رود که سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این عنوان در سبک بتل رویال یکی از اولین بازی‌ها در این سبک بود و چندان اغراق آمیز نیست اگر بگوییم بخشی از محبوبیت این سبک به فورتنایت بر می‌گردد. با افزایش محبوبیت این عنوان، نسخه‌های اندروید و iOS آن منتشر شد تا کاربران بتوانند با گوشی همراه از آن بهره‌مند شوند، اما پس از مدت کوتاهی این عنوان از اپ استور و سرویس‌های گوگل حذف شد.

درحقیقت گوگل و اپل خواستار حق کمیسیون ۳۰ درصدی از طریق پرداخت‌های این برنامه بودند، اما شرکت اپیک گیمز (Epic Games) با ایجاد درگاه دیگری نمی‌خواست درآمد خود را با ابرشرکت‌های تکنولوژی تقسیم کند. درنتیجه گوگل و اپل این عنوان را از اپ استور و گوگل پلی حذف کردند. این مسئله مشکل چندانی برای کاربران اندرویدی نداشت، زیرا کاربران می‌توانند بدون نیاز به گوگل پلی برنامه دانلود و نصب کنند، اما اکوسیستم اپل از قابلیت ساید لودینگ پشتیبانی نمی‌کند و برای همین کاربران نمی‌توانستند بازی را روی آیفون نصب کنند.

سال گذشته اتحادیه اروپا قانون بازارهای دیجیتال را تصویب کرد و در نتیجه اپل تا ۱۷ اسفند ماه فرصت دارد تا امکان سایدلودینگ را حداقل برای کاربران ساکن اتحادیه فراهم کند. این شرکت روز گذشته نسخه بتا توسعه‌دهندگان iOS 17.4 را منتشر کرد که نشان می‌داد قابلیت سایدلودینگ در آن قابل دسترسی است. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد پس از آزاد شدن ساید لودینگ، کاربران آیفون دوباره می‌توانند بازی فورتنایت را دانلود و نصب کنند.

این اعلامیه از سوی اپیک گیمز پس از آن منتشر شد که تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک اعلامیه‌های اپل را به‌عنوان «یک طرح ضدرقابتی مملو از هزینه‌های ناخواسته» مورد انتقاد قرار داد. ظاهراً این خط‌مشی‌ها به اندازه کافی بد نیستند تا Epic به مسدود کردن کاربران آیفون از دانلود فورتنایت ادامه دهد. اپیک گیمز در توییتی می‌گوید که از امسال یک فروشگاه برنامه به‌نام «Epic Store» برای آیفون راه‌اندازی می‌شود. بازی فورتنایت هم از همین مرجع در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نظر شما چیست؟ آیا کاربران ایرانی هم می‌توانند روی آیفون، فورتنایت بازی کنند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: