سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی در جهان است و به‌همین دلیل، سرمایه‌گذاران زیادی اقدام به خریدن سهام این شرکت می‌کنند تا به نوعی در سود و موفقیت‌های آن شریک شوند. متاسفانه در حال حاضر، به دلیل اخباری که به گوش می‌رسد، سرمایه‌گذاران خارجی اقدام به فروش سهام سامسونگ به ارزش میلیون‌ها دلار کرده‌اند.

شرکت سامسونگ محصولات متنوعی از گوشی‌های هوشمند و گجت‌ها گرفته تا لوازم هوشمند خانگی را تولید کرده و به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری است. با این حال، تغییر جهت بازار باعث ترس بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی شده و انتظار می‌رود روند فروش سهام سامسونگ تا زمانی که خریدارانی مناسب پیدا شوند که با قیمت حال حاضر یا بالاتر قادر به خرید باشند، ادامه پیدا کند.

سرمایه‌گذاران خارجی در تاریخ نوامبر سال 2023 تا می سال 2024 بزرگ‌ترین خریداران سهام این غول کره‌ای بودند و مبلغی بالغ‌بر 8.72 میلیارد دلار از سهام این شرکت را خریداری کردند. میانگین قیمت سهام سامسونگ در این بازه زمانی نیز 54/99 دلار بوده است. حال سهام سامسونگ با افتی 8 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و در حال حاضر با قیمت 53.22 معامله می‌شود.

سهام سامسونگ
رسانه مجتمع تجاری علاالدین

سهام سامسونگ چند هفته است که با قیمت پایین‌تر از میانگین خود معامله می‌شود. از تاریخ 9 می، سرمایه‌گذاران خارجی اقدام به فروش سهام خود کرده و تا به این لحظه، 1.7 میلیارد دلار از سهام این شرکت به فروش رفته است. از معاملات امروز نیز فروش این سرمایه‌گذاران بیشترین سهم را از بازار داشته و بر خریداران چیره شده است. با نبود خریداری مناسب در قیمت‌های فعلی، انتظار می‌رود سهام سامسونگ کاهش بیشتری را تجربه کند و این نیز از طرف دیگر باعث خروج سرمایه‌گذاران بیشتری خواهد شد.

پشت این افت قیمت و خروج سرمایه‌گذاران بحث‌های زیادی نهفته است. یکی از این بحث‌ها، احتمال عقب افتادن سامسونگ از شرکت SK Hynix در زمینه حافظه‌های با پهنای باند بالا است. علاوه‌بر آن، گفته می‌شود سامسونگ در زمینه تست‌های مربوط به حافظه HBM3E شرکت انویدیا با شکست همراه شده است. از طرف دیگر، احتمال دارد اتحادیه کارکنان سامسونگ به دلیل حقوق پایین دست به اعتصاب بزنند که 90 درصد این کارکنان نیز در بخش مربوط به قطعات نیمه‌رسانا فعالیت می‌کنند.

ساخت قطعات نیمه‌رسانا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سامسونگ است و پروسه تولید آن نیاز به کار دقیق و مداوم دارد. به همین دلیل، کوچک‌ترین اختلال در خط تولید آن می‌تواند باعث مشکلاتی بسیار بزرگ و جدی در زمینه عرضه محصولات مختلف به بازار شود. ترکیب این اخبار و وضعیت فعلی بازار باعث ترس سرمایه‌گذاران و کاهش قیمت سهام این شرکت شده است. با این حال، تحلیلگران داخلی و خارجی انتظار قیمت 76 دلاری را برای سهام این شرکت دارند.

اخبار مرتبط: