فیت‌بیت، شرکت پیشرو در زمینه‌ ردیابی سلامتی، با به‌روزرسانی جدیدی در برنامه‌ خود، به اشتراک‌گذاری داده‌های فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) که مربوط به سلامت قلب شماست را با پزشکان را آسان‌تر کرده است.

دستگاه‌های پوشیدنی فیت‌بیت مجهزبه قابلیت «هشدار ریتم نامنظم» هستند که امکان ردیابی نشانه‌های فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) در زمان استراحت یا خواب کاربر را فراهم می‌آورد. این‌قابلیت در صورت شناسایی الگوهای مشکوک، هشدار لازم را برای فرد صادر می‌کند. طبق اعلام فیت‌بیت، نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این قابلیت استفاده می‌کنند.

بااین‌حال، فرآیند اشتراک‌گذاری داده‌های مرتبط با AFib با پزشکان تا پیش از این برای کاربران چالش‌هایی به همراه داشت. کاربران ناچار بودند «داده‌های AFib خود را به صورت جداگانه استخراج و با پزشکان به اشتراک بگذارند». اپلیکیشن وب Fitbit با ارائه نقاط انتهایی جدید و منحصربه‌فرد برای فیبریلاسیون دهلیزی (AFib)، گامی دیگر در جهت ساده‌تر کردن فرآیند ادغام و به اشتراک‌گذاری داده‌ها برداشته است.

مدیریت آسان سلامت قلب با Fitbit

این‌قابلیت‌جدید به شرکای حوزه سلامت این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ساخت برنامه مجزا، به داده‌های مربوط به فیبریلاسیون دهلیزی کاربران Fitbit دسترسی داشته باشند. در نتیجه، پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند به‌طورمستقیم و ساده‌تر به اطلاعات AFib بیماران خود دسترسی پیدا کنند و از این طریق، خدمات درمانی بهتر و دقیق‌تری ارائه دهند. نمونه‌هایی از کاربردهای API وب‌سایت فیت‌بیت را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی در بیمارستان‌ها: بیمارستان‌ها می‌توانند با استفاده از داده‌های دریافتی از API وب‌سایت فیت‌بیت، برنامه‌ ویژه‌ای برای کنترل سلامت قلب بیماران را اجرا کنند. برای مثال، زمانی که بیمار اعلانی در خصوص ضربان قلب نامنظم دریافت می‌کند، بیمارستان می‌تواند آزمایش‌های لازم مانند مانیتورینگ وقایع قلبی و اکوکاردیوگرافی را برای تشخیص دقیق‌تر و بررسی مشکلات زمینه‌ای احتمالی، برای بیمار تجویز کند.
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی در برنامه‌های بهداشتی: شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات بیمه‌ سلامت می‌توانند با استفاده از این API، برنامه‌های ویژه‌ای را برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی در گروه‌های پرخطر، توسعه دهند. این برنامه‌ها با امکان تشخیص زودهنگام و درمان به موقع، به بهبود طبقه‌بندی ریسک و در نتیجه پیشگیری از سکته‌های مغزی کمک شایانی می‌کنند.

پژوهشگران می‌توانند از این اطلاعات در تحقیقاتشان استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانند بفهمند که هشدارهای مربوط به ضربان قلب نامنظم (Irregular Rhythm Notifications) چه تأثیری روی سلامتی افراد دارد. همچنین، اگر کاربر یک «بیمار یا عضوی از یک سازمان بهداشتی باشد که از قابلیت‌های جدید IRN استفاده می‌کند»، می‌تواند منتظر دریافت نوتیفیکیشنی از برنامه فیت بیت درباره به اشتراک گذاشتن اطلاعات فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) باشد.