چند رندر مختلف از آیفون ۱۶ منتشر شده که نشان می‌دهد اپل تغییرات زیادی را در طراحی به‌ویژه بخش دوربین و دکمه‌ها نشان می‌دهد.

شرکت اپل شهریور ماه از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد. این سری از نظر ظاهری کاملا مشابه نسخه‌های قبلی بود و تفاوت زیادی در طراحی آن مشاهده نمی‌شد. اکنون چند رندر از آیفون ۱۶ منتشر شده که حاکی از تغییر طراحی در ماژول دوربین و دکمه‌ها است. این گزارش در ابتدا توسط وب‌سایت MacRumors منتشر شد که حاوی ۳ رندر اولیه از نسخه‌های مختلف آیفون ۱۶ است و طراحی‌های مختلفی را برای این دستگاه نمایش می‌دهد. البته هیچ کدام از آنها نهایی نیست و فقط طرح‌های اولیه هستند.

یکی از عناصری که در همه رندرها تکرار شده است، چیدمان عمودی دوربین‌ها است. پیش از این هم شایعه شده بود که برای فیلم‌برداری سه‌بعدی اپل می‌خواهد دوباره دوربین‌ها را مشابه آیفون ۱۲ در یک ردیف به‌صورت عمودی کنار هم قرار دهد. همچنین در این طراحی، چند دکمه دیگر قرار است به آن اضافه شود. جالب اینجاست که رنگ‌های نمایش داده شده، یعنی زرد، صورتی و مشکی براساس نمونه‌های اولیه‌ای هستند که اپل روی آنها آزمایش می‌کند. همچنین در گزارش MacRumors آمده است که سایر رنگ‌هایی که در ابتدا برای آیفون ۱۵ در نظر گرفته شده بود نیز در مقطعی برای 16 در نظر گرفته شده بودند.

اولین رندر آیفون ۱۶ منتشر شد

گفته شده مدل زرد قدیمی‌ترین رندر از بین طرح‌های آیفون ۱۶ است. در این طرح دکمه تنظیم صدا، دکمه Action و برآمدگی دوربین مشاهده می‌شود که شباهت‌هایی با آیفون ایکس دارد. در مدل صورتی دکمه‌های صدا به‌صورت جداگانه قرار گرفته‌اند، دکمه Action کنار آن قرار دارد و دوربین هم مشابه آیفون ۱۲ است. مدل مشکی رنگ جزو آخرین طراحی‌های اپل است و به نسخه نهایی آیفون ۱۶ شباهت زیادی خواهد داشت.

البته در گزارش MacRumors آمده است که اپل هنوز از طراحی ماژول دوربین مشابه آیفون ۱۲ مطمئن نیست و ممکن است به طراحی مشابه آیفون ایکس با ۲ دوربین درون یک محفظه کپسولی بازگردد.

در انتها یادآوری می‌شود علاوه‌بر ماژول دوربین، بقیه بخش‌ها هم هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است و ممکن است در ادامه تغییر پیدا کند.

اخبار مرتبط: