شرکت گوگل اولین آپدیت امنیتی اندروید ۱۴ را برای گوشی‌ها و تبلت سری پیکسل عرضه کرد که علاوه‌بر رفع مشکلات امنیتی اضطراری، ۷ باگ سیستمی را نیز برطرف می‌کند.

شرکت گوگل اولین آپدیت امنیتی اندروید ۱۴ را برای دستگاه‌های سری پیکسل عرضه کرد. در این نسخه ۱۷ مشکل امنیتی برطرف شده که سطح آنها از «بالا» تا «اضطراری» هستند و علاوه‌بر آنها، ۷ باگ و مشکل اصلی نیز در این به‌روزرسانی برطرف شده‌ است. درحقیقت گوشی‌های پیکسل 4a (5G)، 5، 5a، 6، 6 Pro، 6a، 7، 7Pro، 7a، فولد 8 و 8 Pro به‌همراه تبلت پیکسل در لیست دریافت آپدیت قرار دارند. علاوه‌بر آن پیکسل 4a (نسخه 4G) هم قرار است آپدیت امنیتی را دریافت کند، اما خبری از اندروید ۱۴ نیست و این گوشی به پشتیبانی از اندروید ۱۳ ادامه خواهد داد.

درمیان ۷ مشکل و باگ اصلی، ۴ مشکل در همه نسخه‌ها وجود داشت. مشکل اول باعث می‌شد عملکرد NFC پایدار نباشد. مشکل دوم باعث می‌شد برخی مواقع هنگامی که از یک برنامه گزینه ورود به برنامه دیگر ظاهر می‌شد، سیستم پایداری خود را از دست بدهد. مشکل سوم باعث می‌شد آیکون برنامه‌های صفحه اصلی پس از باز شدن قفل ناپدید شوند. چهارمین مشکل هم باعث ناهماهنگی بین عکس پس‌زمینه و گوشی میان دستگاه‌هایی که دوربین سلفی آنها درون ناچ قطره‌ای یا پانچ هول قرار گرفته، می‌شد.

آپدیت امنیتی اندروید ۱۴

۳ مشکل دیگر هم مربوط به یک یا چند دستگاه دیگر است. در پیکسل ۷ پرو، در مواقع خاص اگر دستگاه قفل می‌شد، قبل از خاموش شدن صفحه، فلش سبز رنگی ظاهر می‌شد. در پیکسل ۸ و ۸ پرو هم گاهی اوقات هنگامی که عملکرد لمسی مختل می‌شد، صفحه‌نمایش تکان می‌خورد. همچنین در نسخه‌های پیکسل ۶ به بعد مشکلی وجود داشت که هنگام استفاده از قابلیت چندکاربره، دستگاه به‌صورت مداوم و خودکار ریبوت می‌شد یا حافظه را به اشتباه پر نشان می‌داد.

از آنجایی که گوگل توسعه‌دهنده اندروید است، هنوز بیشتر دستگاه‌های اندرویدی شرکت‌های دیگر اندروید ۱۴ را دریافت نکرده‌اند و کاربران این دستگاه‌ها باید تا عرضه نسخه جدید منتظر بمانند.

اخبار مرتبط: