کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند اعلام کرد پرداخت روزانه 100 هزار دلار جریمه شرکت متا اعمال خواهد شد مگر این‌که اقدامات اصلاحی انجام دهد.

طبق اطلاعات به دست آمده از رگولاتور، مشخص شد این جریمه از 13 مرداد ماه تا 12 آبان اعمال خواهد شد مگر این که متا کارهای لازم را انجام دهد و دست از انتقال داده‌ها بردارد.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند می‌گوید انتقال اطلاعات شهروندان اروپا، نقض حریم خصوصی محسوب می‌شود و متا نمی‌تواند داده کاربران مانند موقعیت مکانی را ذخیره و برای اهداف تبلیغاتی استفاده کند، چراکه این‌ کار غیرقانونی و مصداق نقض حریم خصوصی کاربران است

انتقال اطلاعات شخصی کاربران از سوی متا چندین سال است که موضوعی بحث برانگیز بوده و طی چند اقدام محکوم به پرداخت جریمه‌های سنگین نیز شده است. اما شرکت متا می‌گوید برای این جریمه درخواست تجدید نظر خواهد کرد و ادعا دارد که این انتقال داده‌ها برای ارائه خدمات بهتر برای کاربران ضروری است. اتحادیه اروپا باور دارد این جریمه‌های سنگین می‌تواند پیام روشنی را به شرکت‌ها ارسال کند تا در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران جدی باشند.

متا اطلاعات شخصی کاربران را درز کرد

چندی پیش رگولاتور نروژ تصمیم خود را به کمیسیون حفاظت داده اروپا ارجا داد و اگر با آن موافقت شود این جریمه دائمی خواهد شد و متا ضمن پرداخت جریمه باید به‌طور کامل انتقال اطلاعات شخصی کاربران اروپایی را برای مقاصد تبلیغاتی قطع کند.

باید دید که از این پس کاربران می‌توانند به این شرکت اعتماد کنند و شاهد ریزش کاربران از فیس‌بوک و اینستاگرام خواهیم بود یا خیر؟ آیا متا در مقابل این تصمیم رگولاتور مقاومت خواهد کرد یا تسلیم می‌شود؟

اخبار مرتبط: جریمه سنگین ۲۶۵ میلیون یورویی متا