مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کردستان با ذکر بعضی جزئیات پرونده مربوط به قاچاق تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، گفت با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف محرز است.

حسین رحیمیان درخصوص پرونده قاچاق تجهیزات اینترنت استارلینک گفت رسیدگی به آن در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی سقز برگزار شد. همچنین رحیمیان تعداد این تجهیزات را 60 دستگاه عنوان کرد که ارزش آن‌ها نیز 14 میلیارد و 592 میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان با اشاره به ضبط این تجهیزات مبلغ جریمه برای متهم ردیف اول را به اتهام فروش 7 دستگاه و همچنین نگهداری 53 دستگاه 10 میلیارد و 950 میلیون ریال عنوان کرد. رحیمیان همچنین میزان جریمه نقدی متهم ردیف دوم را 1 میلیارد و 95 میلیون ریال عنوان کرد. علاوه براین درمورد متهم ردیف سوم نیز مبلغ جریمه 187 میلیون و 500 هزار ریال عنوان شده است.

قاچاق تجهیزات اینترنت استارلینک

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به اینکه اطلاعات موردنظر از طرف اداره اطلاعات سقز دراختیار این سازمان قرار گرفته است افزود دادگاه مذکور متخلفان پرونده قاچاق تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را جمعا به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 12 میلیارد و 323 میلیون ریال محکوم کرده است.

لازم به‌ذکر است که خرید و فروش تجهیزات ماهواره‌ای استارلینک و استفاده از آن در ایران غیرقانونی محسوب می‌شود که تقریبا دو سال از قاچاق این تجهیزات در شهرهای مرزی کشور می‌گذرد. گفتنی است که در شروع این اتفاق یکی از اعضای سابق اتاق ایران و عراق عنوان کرده بود فروشندگان غیرقانونی با دریافت مبلغی به‌عنوان پیش پرداخت از مشتریان، ادعا می‌کنند در عرض 15 روز آن را به دستشان می‌رسانند. همچنین عنوان شده است که اگر مشتری تمایل داشته باشد می‌تواند خودش به‌صورت حضوری برای دریافت به شهرهای مرزی نظیر بانه مراجعه کرده و یا اینکه این تجهیزات در قالب بسته‌بندی‌های جعلی با اتوبوس برای مقصد موردنظر حمل می‌شود.