کمپانی اپل Final Cut Pro برای آیپد 2 و کامپیوترهای مک با قابلیت‌های هوش مصنوعی و Live Multicam معرفی کرد که می‌تواند سطح ویرایش حرفه‌ای ویدئویی را به‌شکل قابل‌توجهی بهبود بخشد.

چندی پیش‌، اپل مدل‌های جدید آیپد پرو M4 را با بهبود مشخصات سخت‌افزاری و و زبان طراحی معرفی کرد که مورد توجه کاربران قرار گرفت، چراکه این تبلت‌ها می‌توانند روی تجربه کاربری تاثیر به‌سزایی داشته باشند! همچنین، کوپرتینویی‌ها با ارائه برنامه‌های نرم‌افزاری و افزایش ویژگی‌های مثبت قصد دارند میزان بهره‌وری تبلت‌های آیپد را به لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر نزدیک‌تر کنند.

براساس گزارش وب‌سایت Techradar، کمپانی اپل برنامه‌های مختلفی را برای آیپد پرو طراحی کرده به‌کمک تراشه سیلیکونی M4 می‌توانند قابلیت‌های جذابی را به‌نمایش بگذارد. غول کوپرتینو برنامه Final Cut Pro را برای آیپد و Final Cut Pro 10.8 را برای کامپیوترهای مک عرضه کرد؛ همچنین، اپلیکیشن Final Cut Camera برای گوشی‌های پرچمدار آیفون با تغییرات عمده نرم‌افزاری و ویژگی‌های کاملا کاربردی دردسترس قرار می‌گیرد که کاربران با استفاده ازآن ویرایش‌های حرفه‌ای‌تری خواهند داشت.

براساس گفته‌های اپل، عمده تغییرات جدید شامل رندرگیری ویدئویی با سرعتی 2 برابر بیشتر از قبل می‌شود؛ این‌موضوع برای ویدئو‌های ProRes RAW درمقایسه‌با تراشه M1 روی آیپد پرو حدود 4 برابر می‌شود که برای کاربران می‌تواند فوق‌العاده چشمگیر و کاربردی باشد! درواقع، دیگر نیاز به‌خرید مک‌بوک پرو با قیمت‌های نجومی 2 تا 3 دلار نخواهد بود.

Final Cut Pro iPad

علاوه‌براین، یکی از افزون‌های اصلی در Final Cut Pro برای آیپد 2 قابلیت Live Multicam است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور هم‌زمان تا چهار دوربین را متصل و استریم کنند؛ ازسوی‌دیگر، کاربران می‌توانند از دوربین آیفون یا آیپد با کنترل‌های دستی برای هر کدام استفاده کنند. چنین قابلیتی تنها ازطریق اپلیکیشن جدید Final Cut Camera برای آیفون و آیپد امکان‌پذیر خواهد بود که در‌کنار آخرین به‌روزرسانی‌ها در اپ‌استور منتشر شده‌است.

برنامه‌ نرم‌افزاری Final Cut Pro 10.8 برای سیستم‌عامل macOS مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی، Enhanced Light and Color و Smooth Slo-Mo را ارائه می‌دهد. طبق گفته‌ اپل، این قابلیت‌ها به تصحیح رنگ کمک می‌کنند، در‌حالی‌که قابلیت جدید اسلوموشن فریم‌ها را برای یک ویدئو با کیفیت بالاتر به‌طور یکپارچه با یک‌دیگر ترکیب می‌کند.

درنهایت، اپل برنامه نرم‌افزاری Final Cut Camera برای آیفون را منتشر کرده که می‌توان ازآن با سیستم‌های آیپد و مک جهت ویرایش ویدئو استفاده کرد. البته باید اشاره کنیم Final Cut Camera تقریبا یک برنامه کمکی محسوب می‌شود، اما کاربران می‌توانند ازآن به‌عنوان یک برنامه ویدئویی مستقل روی آیفون استفاده کنند.