امروز اپل رسما اعلام کرد که دوم خرداد ابزارهای ساخت ویدیو و موسیقی خود را، یعنی دو نرم‌افزار Finale Cut Pro و Logic Pro برای آیپد عرضه خواهد کرد. فاینال کات پرو در آیپدهایی با تراشه M1 یا M2 و لاجیک پرو در دستگاه‌های مجهز به A12 Bionic و تراشه‌های جدید‌تر در دسترس خواهند بود. هزینه اشتراک هر کدام از آن‌ها ماهانه ۴.۹۹ دلار یا سالانه ۴۹ دلار به همراه یک ماه اشتراک آزمایشی رایگان خواهند بود.

قابلیت‌های Final Cut Pro

با قابلیت جدید jog wheel، ویرایش در Finale Cut Pro بسیار راحت‌تر شده و شما دسترسی بهتری به محتوای خود را تجربه خواهید کرد. ویژگی Live Drawing هم به شما این امکان را می‌دهد تا با Apple Pencil مستقیما در ویدیوهایتان متن و طرح اضافه کنید. همچنین این امکان را دارید که در آیپدهای دارای تراشه M2، با استفاده از قابلیت پنسل هاور بتوانید به سرعت و بدون لمس صفحه، پیش نمایش فیلم‌هایتان را مرور کنید.

علاوه‌بر این، می‌توانید ویدیوهای HDR را در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی مشاهده و ویرایش کنید و درجه‌بندی رنگ‌ها را با دقت اعمال کنید. با حالت پرو دوربین می‌توانید فیلم‌های با کیفیت بالا را به صورت عمودی یا افقی بگیرید و فوکوس، نوردهی و تعادل رنگ را به‌صورت دستی کنترل کنید. اگر آیپد شما از تراشه M2 تغذیه می‌کند، می‌توانید از ProRes برای ضبط ویدیوهایتان بهره ببرید.

Final Cut Pro و Logic Pro در آیپد

قابلیت ویرایش ویدیوی چند دوربینی یا همان مولتی کم، به صورت خودکار کلیپ‌هایتان را با هم همگام‌سازی و ویرایش می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا فقط با یک لمس، زاویه تصویر را تغییر دهید.

با قابلیت ماسک حذف صحنه می‌توانید پس‌زمینه پشت سوژه را در یک کلیپ حذف یا جایگزین کنید و قابلیت برش خودکار به شما امکان تنظیم نسبت‌های عمودی، مربعی و غیره را می‌دهد، قابلیت عایق صدا هم نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند. البته شما همچنین یک کتابخانه وسیع از گرافیک، جلوه‌ها و صدا، از جمله پس‌زمینه‌های HDR خیره‌کننده، الگوهای متحرک قابل تنظیم، و آهنگ‌هایی که با طول ویدیو تنظیم می‌شوند، دریافت می‌کنید.

قابلیت‌های Logic Pro

لاجیک پرو قابلیت چند لمسی را دریافت می‌کند و به کمک آن می‌توانید سازهای نرم‌افزاری را بنوازید و کنترل راحتی را تجربه کنید. همچنین می‌توانید با میکروفون‌های آیپد، صداها یا آهنگ‌های ساز‌ها را ضبط کنید و با اپل پنسل ویرایش‌های دقیقی انجام دهید.

قابلیت میکسر، همه چیزهایی را که برای ایجاد یک میکس حرفه ای به طور کامل در iPad خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد و با مولتی تاچ می‌توانید همزمان چندین فیدر را جابجا کنید.

خبر مرتبط: تمرکز بروزرسانی iPadOS 17 بر قابلیت‌های استیج منیجر