وزیر ازتباطات خبر توسعه فیبرنوری و دسترسی 20 میلیون مشترک به آن را در جلسه مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام کرد.

بر این اساس عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در جلسه هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک با حضور مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اعلام این خبر افزود که این یکی از مهمترین پروژه‌های در دستور کار است و تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون مشترک هدف طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار خواهند گرفت.

در این جلسه که با حضور سردار عابد فرمانده قرارگاه و جمعی از معاونان این سازمان برگزار شد با اشاره به همکاری‌های مشترک گذشته بر روند توسعه همکاری‌های دو نهاد تاکید شده است و زارع‌پور ضمن تمجید از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به تشریح توانمندی‌های این قرارگاه جهادی در همه حوزه‌ها پرداخته است. همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقش پررنگ و مهم این وزارت‌خانه در همه زمینه‌ها از اقیانوس‌ها گرفته تا فضا تاکید کرد و گفت که این پروژه در کشورهای بزرگ بین 8 تا 10 سال طول می‌کشد اما دولت سیزدهم قصد دارد تا در طول بازه زمانی مسئولیت خود پروژه توسعه فیبرنوری را برای 20 میلیون مشترک منازل و کسب و کار اجرایی کند.

فیبر نوری در ایران

همچنین عیسی زارع‌پور زمینه‌های همکاری وزارت‌خانه متبوعش با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را در پروژه توسعه فیبرنوری هم در حوزه‌های عمرانی این طرح اعم از حفاری و داکت‌گذاری و هم در حوزه تامین تجهیزات برای اپراتورها بیان کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد اپراتورهایی که به آن‌ها برای این پروژه مجوز داده شده است 10 شرکت اعلام کرد.

در این راستا سردار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تاکید بر اینکه این قرارگاه بیش از 5 هزار پیمانکار خصوصی و حدود 150 هزار نیروی متخصص کار دارد این قرارگاه را بازوی دولت خواند و گفت در تمام زمینه‌ها و حوزه‌هایی که توان خدمت کردن داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد. همچنین با پیشنهاد وزیر ارتباطات برای توسعه همکاری در سایر زمینه‌ها سردار عابد نیز در این راستا و برای پیشبرد اهداف این وزارت‌خانه اعلام آمادگی کرد.