پس از عرضه آواتارهای محبوب فیس‌بوک که مشابه Bitmoji های شرکت اپل است، متا تصمیم به آوردن این آواتارها به پلتفرم‌های مختلف خود را گرفته است. تاکنون این آواتارها به اینستاگرام و مسنجر آمده‌اند و اکنون نوبت واتس‌اپ فرارسیده و می‌توان شاهد آواتارهای فیس‌ بوک در واتساپ نیز بود.

بر اساس گزارش منتشر شده از WABetaInfo، واتس‌اپ در حال پشتیبانی از آواتارهای قابل شخصی سازی است و این آواتارها در نسخه بتا 2.22.23.9 واتس‌اپ برای برخی کاربران دیده شده است.

افرادی که به این ویژگی دسترسی دارند، شاهد گزینه جدید آواتر در منو تنظیمات هستند. این کاربران می‌توانند نسخه دیجیتالی خود را به روی این آواتارها تنظیم کنند. علاوه بر این کاربران مانند سایر شبکه‌های متا می‌توانند از یک بسته آواتار مخصوص خود در هنگام ارسال پیام به دیگران استفاده کنند.

این ویژگی اولین بار ماه گذشته توسط WABetaInfo گزارش شد و اکنون در اختیار برخی کاربران نسخه آزمایشی نرم افزار واتس‌اپ قرار گرفته است. البته هنوز مشخص نیست که متا چه زمانی تصمیم به عرضه این ویژگی برای تمام کاربران اندرویدی و یا کاربران iOS دارد.

نشریه The Verge نیز برای پیگیری این موضوع از متا درخواست اظهار نظر کرده است اما این شرکت پاسخی به این نشریه ارائه نکرده است.

ایموجی فیسبوک

متا برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و قبل از عرضه آواتارهای فیس بوک (در سال ۲۰۲۰) برای استفاده در استوری و بخش نظرات، درون پیام رسان مسنجر و در بخش News Feed این نرم افزار از آواترها استفاده کرده بود.

در اوایل سال جاری نیز متا به آواتارهای خود ظاهر جدید و سه بعدی بخشید و به کاربران اجازه داد تا آن‌ها را درون پست‌ها، تصاویر پروفایل فیس‌بوک و استوری های اینستاگرام استفاده کنند.

مدیر بخش آواتارها و هویت متا،Aigerim Shorman، این به‌روزرسانی جدید را بخشی از تلاش متا برای ایجاد پروژه متاورس عنوان کرده است. او معتقد است که این تغییرات تنها مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نمی‌شوند و در سایر پلتفرم‌های آشنا مانند گوشی و کامپیوتر نیز خواهد آمد.

نظر شما درباره عرضه آواتارهای فیس‌ بوک در واتساپ چیست؟ به نظر شما این به‌روزرسانی تا چه میزان برای کاربران مهم است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: ایموجی های جدید واتس‌اپ