یک افشاگر سرشناس چینی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد کمپانی سامسونگ قصد دارد برای تولید تراشه اگزینوس 2500 از واحد پردازشی تانسور برای شتاب‌دهنده هوش مصنوعی بهره‌مند شود.

همان‌طورکه می‌دانید، هوش مصنوعی به ستونی در دنیای تکنولوژی تبدیل شده و به‌جرات می‌توان گفت تمام کمپانی‌های حوزه فناوری درحال تولید محصولات‌شان برپایه آن هستند. سامسونگ به‌عنوان یک مجموعه پیش‌رو برای ساخت تراشه اگزینوس 2400 از ویژگی‌های مرتبط‌با هوش مصنوعی استفاده کرد تا بتواند این پردازنده را برای پشتیبانی از مولد Galaxy AI آماده‌سازی کند. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد غول کره‌ای قصد دارد از واحد پردازشی تانسور گوگل (TPU) برای ساخت پردازنده اگزینوس 2500 استفاده کند تا توانایی بهینه‌سازی برای شتاب‌دهنده هوش مصنوعی را داشته باشد.

باتوجه‌به اخبار و شایعات اگر سامسونگ بتواند از واحد پردازشی تانسور کمپانی گوگل استفاده کند می‌تواند پیشرفت چشمگیری را در توسعه سری گوشی‌های گلکسی S25 ایجاد کند. همچنین، باید خاطرنشان کنیم، کمپانی گوگل برای اولین‌بار از واحد پردازش تانسور در سری گوشی‌های پیکسل 6 استفاده کرد. ازسوی‌دیگر، پردازنده‌های Tensor با همکاری سامسونگ ساخته می‌شوند؛ بنابراین، غول کره‌ای می‌تواند به‌صورت موثری از واحد پردازش تانسور در اگزینوس 2500 استفاده کند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌طورکامل پشتیبانی شود.

واحد پردازشی تانسور اگزینوس 2500

اگر سامسونگ چنین مسیری را بپیماید و تصمیمش برای بهره‌مندی از واحد پردازشی تانسور کمپانی گوگل در تراشه اگزینوس 2500 قطعی شود؛ این موضوع بدان معناست که سری گلکسی S25 از رابط‌های یادگیری ماشینی استفاده خواهد کرد. درحال‌حاضر، بخشی بزرگی از عملکرد مولد هوش مصنوعی Galaxy AI وابسته‌به سرویس‌های ابری است، اما با داشتن واحد پردازشی تانسور اختصاصی روی تراشه، قابلیت‌های هوش مصنوعی قدرت‌مند‌تر و مستقل‌تر عمل می‌کنند. ازاین‌سو، کمپانی سامسونگ طی ماه‌های آینده چاره‌ای برای آن می‌اندیشد تا دیگر مشکلی برای استفاده از هوش مصنوعی نباشد.

پست افشاگر چینی معروف به Connor نشان می‌دهد تراشه اگزینوس از دو واحد پردازشگر عصبی تحت‌عنوان G-NP و S-NPU بهره‌مند خواهند شد که در گلکسی S25 می‌تواند قابلیت‌های چشمگیری را به‌نمایش بگذارد. اکنون، پردازنده اگزینوس 2500 در مراحل توسعه قرار دارد و انتظار داریم در بنچمارک‌ها امتیازهای چشمگیری را دریافت کند، اما احتمالا تنها شاهد حضور آن در دو نسخه استاندارد و پلاس گلکسی S25 خواهیم بود و مدل اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 4 روانه بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: