تاکنون مشخص شده که سامسونگ قصد دارد از تراشه اگزینوس 2400 در دستگاه‌های سری اس ۲۴ استفاده کند اما حالا جزئیاتی در مورد تراشه اگزینوس 2500 منتشر شده است.

اخبار جدید به این موضوع اشاره کردند که سامسونگ قصد دارد در نسل جدید دستگاه‌های پرچمدار خود، استفاده از تراشه‌های اگزینوس را از سر بگیرد که با انتقاد‌های زیادی همراه بوده است. تراشه‌های تولید شده توسط این شرکت همواره با مشکلات زیادی مثل افزایش دما یا عدم پایداری عملکرد همراه بوده‌اند اما حالا این شرکت سعی کرده تا ایرادات نسل قبلی را در اگزینوس 2400 رفع کند.

این تراشه برای سامسونگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا می‌توان آن را اولین تراشه ۱۰ هسته‌ای دنیای موبایل دانست. این تراشه غول پیکر قصد دارد به صورت مستقیم با تراشه A17 Pro اپل رقابت کند که می‌تواند بسیار کار سختی باشد. در دو سال گذشته، سامسونگ سعی کرده تا مشکلات پردازنده‌های خود را کمتر کند و آن‌ها را به سطح رقابت بازار برساند.

مشخصات فنی تراشه اگزینوس ۲۵۰۰

البته نکته جالب اینجاست که ظاهرا حتی سامسونگ هم به تراشه‌های جدید خود اعتماد ندارد زیرا در آخرین شایعات مشخص شد که این تراشه‌ها قرار است فقط در مدل‌های پایه و پرو به کار گرفته شوند. البته مشخص شده که این کار قرار است ادامه پیدا کند زیرا در حال حاضر، اطلاعاتی از تراشه اگزینوس 2500 منتشر شده است.

مشخصاتی که از تراشه اگزینوس 2500 به بیرون درز کرده نشان می‌دهند که این پردازنده از یک هسته کورتکس X5، سه هسته کورتکس A730، دو هسته کورتکس A730 با فرکانس کمتر و چهار هسته کورتکس A520 استفاده می‌کند. البته شایعه شده بود که سامسونگ قصد دارد تعداد هسته‌های قدرتمند این پردازنده را افزایش دهد اما ظاهرا این موضوع به دلیل تلاش برای جلوگیری از افزایش دمای تراشه رخ نداده است.

این تراشه قرار است بر‌پایه معماری 3 نانومتری ساخته شود که می‌تواند مصرف انرژی آن را تا حد زیادی کاهش دهد. البته در صورت عدم تغییر اخبار، انتظار می‌رود که تراشه اگزینوس 2500 هم مثل نسل قبلی خود فقط در دستگاه‌های پرو و پایه به کار گرفته شود.

نظر شما در مورد تراشه اگزینوس 2500 چیست؟‌ آیا این تراشه می‌تواند با آخرین دستاورد‌های اسنپدراگون و اپل رقابت کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: