براساس آخرین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ به‌صورت محدود برای ساخت سری گلکسی اس ۲۴ استفاده کند.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد معرفی سری گلکسی اس ۲۴ اوایل سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود، اما باید بدانید که این سری تنها با تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه نمی‌شود و کمپانی سامسونگ قصد دارد از تراشه انحصاری اگزینوس ۲۴۰۰ با معماری ۴ نانومتری برای ساخت سری یادشده استفاده کند. برنامه‌ریزی‌های غول کره‌ای نشان می‌دهد این تراشه در سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود و با ظرفیت محدودی برای ساخت سری گلکسی اس ۲۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تست‌های بنچ‌مارک حاکی از آن است که تراشه ۱۰ هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ قدرت پردازشی و گرافیکی بیشتری از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد، اما تنها برای برخی بازارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکنون می‌دانیم ایالات متحده و چین از گلکسی اس ۲۴ با تراشه کوالکام بهره‌‌مند می‌شود. ازجمله کشورهایی که گلکسی اس ۲۴ با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ خواهند داشت می‌توان به کره‌جنوبی و بخشی از کشورهای اروپایی اشاره کرد.

یک افشار با نام مستعار ترند فورس (TrendForce) می‌گوید که سامسونگ قصد دارد برای رقابت با اپل پروژه AP را احیا کند تا بتواند هسته‌های اختصاصی بسازد. اما براساس گزارش‌ها و آمارهای موجود، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ با هسته‌های آرم کورتکس معرفی می‌شود. همچنین، غول کره‌ای همیشه از تراشه رونمایی می‌کند، سپس اقدام به معرفی نسل بعدی گوشی‌های پرچمدارش می‌کند. اکنون باتوجه‌به توییت این افشاگر با قطعیت می‌توان گفت سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی شاهد معرفی اگزینوس ۲۴۰۰ ازطریق یک معرفی مطبوعاتی خواهیم بود.

Exynos 2400

علی‌رغم اینکه شایعات تایید می‌کند اگزینوس ۲۴۰۰ از قدرت پردازشی و گرافیکی بسیار بالاتری برخوردار می‌شود، اما قرار است تنها در کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی عرضه شود؛ این موضوع نشان می‌دهد که سری گلکسی اس ۲۴ به‌صورت محدود با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ موجود می‌شود. البته نکته‌ای که باید یادآور شویم آن است که سامسونگ نمی‌خواهد نوع پردازنده و پیکربندی آن را به‌یک‌باره تغییر دهد، چراکه این احتمال وجود دارد تراشه جدید پاسخگویی لازم را نداشته باشد.

علاوه‌براین، تغییر مشخصات‌ سخت‌افزاری می‌تواند باعث خشم کاربران و کاهش فروش سری گلکسی اس ۲۴ شود؛ برهمین‌اساس غول کره‌ای به‌عمد تولید این سری را محدود به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ نگه می‌دارد تا آزمون‌وخطا‌های لازم را انجام دهد. گزارش‌های جدید بیان می‌کنند تولید گوشی‌های هوشند سامسونگ تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۲۰ میلیون واحد می‌رسد و احتمال از دست دادن جایگاه برترش وجود دارد.

در آخر باید اشاره کنیم عرضه نسل جدید سری گلکسی اس با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ می‌‌تواند به پیشرفت اهداف بلند‌مدت سامسونگ کمک شایانی کند. این کمپانی قصد دارد پرچمدارانش را با پردازنده‌های داخلی تولید کند تا بتواند قیمت دستگاه‌ها را اقتصادی‌تر نگه دارد. انتظار می‌رود سری گلکسی اس ۲۵ با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ عرضه شود و استفاده از تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون قطع می‌شود یا بسیار محدود خواهد شد.

اخبار مرتبط: مشخصات فنی تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ فاش شد؛ خبر خوب برای کاربران سری گلکسی اس