واتس‌اپ قابلیت پیام‌های غیب شونده (disappearing messages) را در سال 2020 معرفی کرد. اما این ویژگی صرفا به چت‌های یک‌به‌یک و شخصی محدود بود. اما واتس‌اپ اکنون در حال آزمایش ویژگی جدید و مشابه دیگری است که گروه‌های منقضی شونده (Expiring Groups) نام دارد. این یک قابلیت جدید واتس‌اپ بتا است که به صورت آزمایشی در نسخه بتای iOS با شماره 23.5.0.070 مشاهده شده است.

گزینه مربوط به این قابلیت در منوی تنظیمات گروه قرار گرفته است. با استفاده از این ویژگی می‌توان یک تاریخ انقضا مشخص کرد تا در آن زمان پیام‌های ارسال شده در گروه پاک شوند. شما می‌توانید زمان انقضای پیام‌های ارسال شده در گروه را به صورت روزانه یا هفتگی تعیین کنید یا تاریخ دقیقی را برای این کار تنظیم نمایید.  

ویژگی گروه های منقضی واتساپ

گرچه این قابلیت جدید واتس‌اپ بتا در منوی تنظیمات گروه قرار داده شده، اما فقط روی پیام‌های خودتان اعمال می‌شود. به این معنی که پیام‌های دیگر اعضای گروه همچنان سر جای خود باقی خواهند ماند. مگر اینکه آنها نیز تاریخ انقضایی برای پیام‌های خود تعیین کرده باشند.

همچنین اگر بعد از فعال کردن این قابلیت نظرتان عوض شد، می‌توانید به سادگی تاریخ انقضای تعیین شده را کنسل کنید. حتی اگر یادتان برود که این کار را انجام دهید، واتس‌اپ درست قبل از پاک کردن پیام‌ها از شما می‌پرسد که آیا از تصمیمتان مطمئن هستید یا نه.

دقت داشته باشید که اگر پیام‌ها بعد از تاریخ مشخص شده پاک شوند، دیگر نمی‌توانید آنها را بازگردانید. این ویژگی می‌تواند برای مرتب‌سازی پیام‌های واتس‌اپی بسیار مفید باشد. همچنین امکان پاک کردن اتوماتیک گروه‌های قدیمی نیز وجود دارد تا داده‌های واتس‌اپ حجم زیادی از حافظه دستگاه شما را اشغال نکنند.

خبر مرتبط: قابلیت جدید بی صدا کردن تماس‌های ناشناس در واتس‌اپ