حال که مدتی از عرضه ردمی توربو 3 و نسخه گلوبال آن یعنی پوکو اف 6 گذشته است، شاهد لو رفتن اولین جزئیات ردمی توربو 4، قاتل پرچم‌دار جدید شیائومی هستیم.

گوشی ردمی توربو 4 نیز مانند سری‌های قبلی، هنگام عرضه نسخه گلوبال، به پوکو اف 7 تغییر نام می‌دهد. بر طبق اطلاعات لو رفته، این دستگاه قرار است در چهار ماهه دوم سال 2025 به صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه شود پس زمان زیادی تا رونمایی از آن در پیش داریم. چند روز پیش، جزئیاتی از پوکو اف 7 دیده شد و حال در پایگاه داده IMEI، ردمی توربو 4 نیز رویت شد.C

بر اساس اطلاعات درج شده در پایگاه داده IMEI، گوشی ردمی توربو 4 با شماره مدل 2412DRT0AC عرضه خواهد شد. حرف C که در آخر این شماره مدل دیده می‌شود، به معنای چین بوده و همانطور که می‌دانید، سری ردمی توربو تنها محدود به بازار چین هستند. حال سوال این است که آیا شاهد نسخه‌ای جهانی از ردمی توربو 4 خواهیم بود؟ این نسخه قرار است با اسم پوکو اف 7 و بر طبق عادت، در ماه می سال 2025 معرفی و به بازار عرضه شود پس این گوشی نیز در بازار جهانی در دسترس قرار می‌گیرد.

قاتل پرچم‌دار سال 2025

در پایگاه داده IMEI، علاوه بر اولین جزئیات ردمی توربو 4، شماره مدل‌های پوکو اف 7 نیز درج شده است. این دستگاه با دو شماره مدل 2412DPC0AG و 2412DPC0AI در این سامانه به ثبت رسیده است. حرف آخر شماره مدل اول، G است که به معنای نسخه جهانی بوده در انتهای دومین شماره مدل نیز حرف I دیده می‌شود. این حرف مختص به نسخه‌ای از گوشی است که برای بازار هند در نظر گرفته شده.

متاسفانه زمان زیادی تا رونمایی از ردمی توربو 4 یا پوکو اف 7 باقی مانده و اطلاعاتی که امروز به دستمان رسیده، فقط نشان از در حال ساخت بودن آنان دارد. زودترین تاریخ انتشاری که می‌شود برایشان در نظر داشت، ردمی توربو 4 در ماه آوریل سال 2025 و پوکو اف 7 در ماه می سال 2025 است. در حال حاضر، ردمی توربو 3 و پوکو اف 6 هنوز هم جدید هستند و فقط چند ماه از انتشارشان گذشته است.

انتظار داریم که این دو دستگاه از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده ساخته شرکت کوالکام استفاده کنند. به احتمال زیاد، این تراشه چیزی جز Snapdragon 8S Gen 4 نخواهد بود که تا به این لحظه خبری از جزئیات مربوط به آن یا حتی در دست ساخت بودنش نیز عنوان نشده است. بدین ترتیب، بهتر است فعلاً منتظر بمانیم تا در آینده اطلاعاتی موثق از این تراشه و گوشی‌های اقتصادی موردانتظار شیائومی به‌دست بیاوریم.