براساس گزارش‌های جدید، سامسونگ به‌زودی از دو گوشی تاشو جدید به‌نام‌های گلکسی W25 و W25 فلیپ رونمایی خواهد کرد.

شرکت سامسونگ بر اساس گزارش‌های معتبر، در حال آماده‌سازی برای معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشو خود است. این گوشی‌ها با نام‌های Galaxy W25 و W25 Flip شناخته می‌شوند و به‌تازگی موفق به اخذ مجوز 3C چین شدند. بااین‌حال، برخی اطلاعات منتشر شده در خصوص این محصولات با واقعیت مطابقت ندارد.

پیش‌تر برخی منابع ادعا کرده بودند که گلکسی W25 نسخه چینی از گلکسی‌زدفولد 6 خواهد بود. بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که این محصول درواقع یک نسخه با برندینگ مجدد از مدل زد فولد 6 اسلیم یا زد فولد 6 اولترا (نام نهایی هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده) است که از کد داخلی Q6A بهره می‌برد. این اطلاعات با تماس با کارشناسان حوزه فناوری تأیید شده است. برای شفاف‌سازی هرچه بیشتر و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست، وب‌سایت‌های Android Headlines و Gizmochina قصد دارند جزئیات دقیق‌تری را در خصوص این محصولات منتشر کنند.

گلکسی W25 و W25 فلیپ

با این حال، اطلاعات فاش‌شده پیشین حاکی از آن بود که دستگاهی با کد داخلی Q6A قرار است تحت عنوان گلکسی‌زدفولد 6 اولترا یا زدفولد 6 اسلیم عرضه شود. بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که گلکسی W25 همان گوشی با کد داخلی Q6A است که صرفا با برند تجاری متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. این رویکرد، بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خاص سامسونگ برای مناطق جغرافیایی مختلف به شمار می‌رود. برخلاف تصور عموم در اینترنت، گلکسی W25 نسخه تغییر نام یافته از Z Fold6 نیست. بلکه مشخصات آن مشابه گلکسی زد فولد 6 اسلیم خواهد بود. شماره مدل SM-W9025 مربوط به گوشی تاشوی با کد داخلی Q6A است

تأیید می‌کنیم که گلکسی W25 Flip همان گلکسی زد فلیپ 6 با برند تجاری متفاوت است. در پایگاه داده IMEI اسمارت‌فونی با نام گلکسی زد فلیپ 6 و شماره مدل SM-W7025 پیدا کردیم که درواقع همان W25 Flip است. نکته مهم این‌است‌که W25 Flip نسخه‌ای با نام تجاری مجدد از زد فلیپ 6 خواهد بود، در نتیجه به‌نظرمی‌رسد نام نهایی در بازار همان گلکسی زد فلیپ 6 باشد.

بااین‌حال، این موضوع در مورد گلکسی W25 صدق نمی‌کند. W25 یک اسمارت‌فون تاشوی کاملا مجزاست و با زدفولد 6 متفاوت خواهد بود. هرچند طبق‌گزارش‌های راس یانگ، هر دو مدل تاشوی زدفولد 6 اسلیم و W25 از مشخصات فنی مشابهی برخوردار خواهند بود. همچنین گفته می‌شود مدل Q6A که با کد داخلی شناخته می‌شود، احتمالا از زد فولد 6 باریک‌تر و دارای نمایشگر بزرگ‌تری باشد.

به‌نظرمی‌رسد این گوشی هوشمند قرار نیست در تمام دنیا به فروش برسد. دلیل این موضوع هم هزینه‌های بالای ساخت است. توسعه‌ نمایشگرهای تاشو بسیار گران است و همین موضوع مستقیما روی قیمت نهایی دستگاه تأثیر می‌گذارد. با درنظرگرفتن این‌‍که حتی گلکسی زد فولد 6 هم قیمت بالایی خواهد داشت، می‌توان انتظار داشت که مدل باریک‌تر آن یعنی زد فولد 6 اسلیم عرضه گسترده‌ای نداشته باشد. به‌نظرمی‌رسد فروش این گوشی تنها به کره جنوبی و چین محدود شود.