۲ تا از ۴ ایست بازرسی پایانه قطار بین‌المللی یورو استار که کشور‌های انگلستان، فرانسه، بلژیک و هلند را به هم متصل می‌کند، به سیستم هوشمند تشخیص چهره آیپد مجهز شده است.

قطار‌های یورواستار شهر‌های لندن انگلستان، پاریس، لیل، بورگ سن موریس، لیون و مارسی فرانسه، بروژ بلژیک و آمستردام هلند را به هم متصل می‌کنند. نکته جالب این قطارها آن است که برای پیمودن مسیر بین انگلستان و فرانسه، از تونل زیرآبی استفاده می‌کنند.

برای استفاده از قطارهای یورو استار باید از چهار ایست بازرسی عبور کرد که اولین ایست بازرسی برای بررسی لوازم همراه و دومین ایست برای بررسی گذرنامه مسافران است. در سومین و چهارمین ایست بازرسی، بلیط مسافران و گذرنامه مقصد بررسی می‌شود تا پس از رسیدن به مقصد، بدون معطلی مسافران از قطار پیاده شوند و به مسیر خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری TNW، مسافران لندنی می‌توانند از ایست دوم و سوم بدون معطلی عبور کنند، درحالی‌که چهره آنها شناسایی و تطبیق داده می‌شود. در این گزارش آمده است:

«این سیستم توسط شرکت فناوری iProov توسعه داده شده است و جایگزین ایست بازرسی سنتی می‌شود که با تشخیص چهره افراد، از شکل‌گیری صف‌های طولانی جلوگیری می‌کند. مسافران قبل از سفر باید اپلیکیشن مربوط را دانلود کرده و مشخصات فردی، اسکن صورت و لینک بلیط را ارائه کنند. پس از رسیدن به ایستگاه، از بخش مخصوص اسمارت‌چک عبور می‌کنند تا عبور آنها تایید شود». در ادامه این گزارش بیان شد دیگر خبری از کنترل دستی بلیط و گذرنامه مبدا نخواهد بود؛ پس از بررسی لوازم همراه و مسافران گذرنامه مقصد، مسافران به راحتی می‌توانند سوار قطار شوند. سیستم تشخیص چهره اسمارت‌چک از سیستم آیپدها الهام گرفته شده است و از همان الگوریتم با سرعت بالاتری بهره می‌برد».

در حال حاضر سیستم اسمارت‌چک فقط برای مسافران لندن به پاریس و فقط مسافران Business Premier و همچنین افرادی که به‌دلیل تعدد استفاده از قطار، کارت Blanche را دریافت کرده‌اند قابل استفاده است اما در آینده برای همه مسیر‌ها و قطارها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: