منابع خبری می‌گویند اتحادیه اروپا کمپانی اپل را مجبور کرده تا سال 2027 باتری گوشی‌های آیفون را قابل‌ تعویض و تعمیر‌پذیرتر کند.

براساس قانون جدید اتحادیه اروپا، تمام کمپانی‌های بزرگ مانند اپل باید تا سال 2027 تمام گوشی‌های آیفون را در این اتحادیه با باتری قابل تعویض معرفی و عرضه کنند. درحقیقت، این قانون به‌صراحت کمپانی‌های بزرگ فناوری را به چالش کشیده تا طراحی محصولات‌شان را دست‌خوش تغییر کنند؛ اپل، یکی از پیشگامان صنعت موبایل، با معرفی آیفون جدید، گامی فراتر ازاین الزامات برمی‌دارد تا بتواند با قوانین اتحادیه اروپا همسو شود.

آیفون جدید با استفاده از قاب باتری از جنس فولاد ضد زنگ، نه‌تنها الزامات اتحادیه اروپا را برآورده می‌کند، بلکه با افزایش تراکم سلول‌های باتری، عملکرد باتری را نیز بهبود می‌بخشد. ارائه چنین تغییر هوشمندانه‌ای، امکان افزایش 5 تا 10 درصدی چگالی باتری را فراهم می‌کند، درصورتی‌‌که استانداردهای ایمنی را حفظ می‌کند؛ این‌به‌معنی بهبود طول‌عمر باتری و عملکرد بهتر برای کاربران آیفون است.

علاوه‌بر افزایش چگالی باتری گوشی‌های آیفون، فناوری باتری فولادی ضد زنگ منجر به قابل‌ تعویض شدن باتری دستگاه‌ها می‌شود که برای کاربران فوق‌العاده کاربردی به‌شمار می‌رود. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، این ویژگی نه‌تنها به کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی باتری دستگاه‌شان را تعویض کنند، بلکه باعث کاهش ضایعات الکترونیکی و افزایش طول‌عمر دستگاه می‌شود. شایعات نشان می‌دهد اپل برای همسویی با اهداف زیست‌محیطی اتحادیه اروپا جهت کاهش اثرات مخرب قصد پیروی از قوانین یادشده را دارد.

تحلیلگر مشهور چینی متخصص در حوزه محصولات اپل، مینگ-چی کو، معتقد است این تغییر طراحی در آیفون جدید، یک دستاورد بزرگ برای اپل محسوب می‌شود؛ او براین‌باوراست آیفون جدید با استفاده از باتری فولادی ضد زنگ، دو هدف را همزمان دنبال می‌کند که شامل برآورده کردن الزامات اتحادیه اروپا و بهبود عملکرد باتری خواهد بود .