شرکت سامسونگ، ۳ گزینه «محافظت از باتری»، «غیرفعال کردن شارژ سریع» و «گذاشتن برنامه در حالت خواب» را در گوشی و تبلت‌های خود قرار داده تا کاربران بتوانند طول عمر باتری دستگاه‌های خود را افزایش دهند.

با گذر زمان نسخه‌های جدیدتری از گوشی‌های هوشمند راهی بازار شدند که با ارتقا در بخش‌های مختلف، عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود مصرف باتری دستگاه‌ها بیشتر شود و عمر کوتاه‌تری داشته باشند. باوجود استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و افزایش ظرفیت باتری، خالی شدن باتری در بین روز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. این مسئله با گذشت زمان و کاهش سلامت باتری بسیار حادتر می‌شود و کاربران مجبور به استفاده از پاور بانک یا حمل شارژر برای استفاده در بین روز می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم ۳ روش را برای گوشی‌های سامسونگ معرفی کنیم که در‌صورت استفاده باعث می‌شود طول عمر باتری افزایش یابد.

درحقیقت شرکت سامسونگ برای مقابله با این مشکل ۳ قابلیت را در تنظیمات دستگاه قرار داده است که درصورت فعال بودن به کند کردن روند کاهش عمر باتری در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی کمک زیادی می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده از هرکدام از روش‌ها و فعال کردن هر گزینه، محدودیت‌هایی را نیز برای دستگاه به‌همراه دارد. بااین حال توصیه می‌شود درصورت امکان حداقل از یک یا دو مورد از این قابلیت‌ها استفاده کنید تا مجبور به تعویض دستگاه پس از مدت کوتاهی نشوید.

روش اول استفاده از قابلیتی به‌نام «محافظت از باتری» است. براساس گزارش سامسونگ، شارژ کردن گوشی یا تبلت تا سقف ۸۵٪ می‌تواند باعث افزایش طول عمر باتری شود. باتوجه به اینکه نظارت بر شارژ دستگاه هنگام اتصال به برق دشوار است، سامسونگ برای اطمینان از شارژ نشدن مازاد دستگاه، گزینه‌ای را در تنظیمات قرار داده است که باعث می‌شود هنگامی که باتری گوشی در حین شارژ به ظرفیت ۸۵٪ رسید، به‌صورت خودکار شارژ متوقف شود تا گوشی بیشتر از این شارژ نشود. برای استفاده از این قابلیت از مسیر «تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری > تنظیمات بیشتر باتری > محافظت از باتری» بروید و با فعال کردن این گزینه شارژ دستگاه را به ۸۵٪ محدود کنید. (Settings > Battery and device care > Battery > Moer battery settings > Protect battery)

افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ مرحله اول

روش دوم غیرفعال کردن قابلیت شارژ سریع و فوق سریع است. درحقیقت شرکت‌ها برای سریع‌تر شارژ شدن گوشی قابلیت شارژ سریع را معرفی و در دستگاه‌های خود قرار دادند، اما این امر باعث می‌شود گوشی داغ شده، استهلاک باتری بالا رفته و سلامتی آن پایین بیاید. با غیرفعال کردن این قابلیت، می‌توان از گرم شدن بیش از حد دستگاه هنگام شارژ جلوگیری کرد که به افزایش طول عمر باتری منجر می‌شود. همچنین توصیه می‌شود اگر دستگاه شما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند تا جای ممکن از این قابلیت استفاده نکنید. برای غیرفعال کردن شارژ سریع باید از «تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری > تنظیمات بیشتر باتری > شارژ سریع» بهره ببرید. (Settings > Battery and device care > Battery > Moer battery settings > Fast charging)

یادآوری می‌شود درصورت غیرفعال کردن این قابلیت سرعت شارژ دستگاه کاسته شده و شارژ شدن آن زمان بیشتری طول می‌کشد.

افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ مرحله دوم

بسیاری از برنامه‌ها در پس‌زمینه و بدون اطلاع کاربر فعالیت می‌کنند. این برنامه‌ها حتی در‌صورتی که کاربر از آنها استفاده نکند، انرژی دستگاه را مصرف می‌کنند که باعث می‌شود باتری دستگاه زودتر از زمان لازم خالی شود. با فعال کردن قابلیت «گذاشتن برنامه بی‌استفاده در خواب»، دستگاه به‌صورت خودکار برنامه‌هایی که مدتی است استفاده نشدند را در حالت خواب قرار می‌دهد تا فعالیت آنها حذف شود. برای استفاده از آن باید از «تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری > محدودیت‌های مصرف در پس‌زمینه > گذاشتن برنامه بی‌استفاده در خواب» اقدام کنید. (Settings > Battery and device care > Battery > Background usage limits > Put unused apps to sleep)

افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ مرحله سوم

آیا روش دیگری برای حفظ سلامت باتری می‌شناسید؟ با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: