ایلان ماسک از مهندسان توییتر خواسته تا کار بر روی یک نسخه به‌روزشده از برنامه Vine را آغاز کنند. طبق گزارشاتی که از یک منبع خبری به نام Axios رسیده، این اتفاق به‌احتمال‌زیاد تا پیش از پایان سال جاری میلادی خواهد افتاد. ایلان ماسک دیروز یک پست نظرسنجی را توییت کرد و از این طریق از کاربران پرسید که آیا تمایل دارند برنامه واین به توییتر بازگردد یا خیر. در این نظرسنجی برای راه‌اندازی مجدد Vine در توییتر از بین چهار میلیون‌ نفری که در آن شرکت کردند، حدود 69.5 درصد آنها پاسخ مثبت دادند.

توییتر برنامه ویدئویی Vine را در سال 2012 خریداری کرد. در آن زمان هنوز حرفی از تیک تاک به میان نیامده بود و Vine یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراک ویدئویی بود. اما روند محبوبیت و استفاده از این برنامه به‌آرامی متوقف شد و توییتر در نهایت در سال 2016 آن را کاملاً خاموش کرد. برنامه واین به‌گونه‌ای طراحی‌شده که به کاربران اجازه می‌دهد کلیپ‌های ویدئویی تکرارشونده شش ثانیه‌ای را ضبط کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

elon-musk-tweet-about-bringing-back-vine

بنابراین نسخه بازیابی شده Vine می‌تواند با شبکه اجتماعی محبوب TikTok به خوبی رقابت کند. به مهندسان توییتر گفته‌شده است که کدهای پایه Vine را بررسی کنند، چراکه از زمان تعطیل شدندش تاکنون تغییری نکرده‌اند و ممکن است به بازنویسی مجدد احتیاج داشته باشند. منابع آگاه اما ادعا می‌کنند که توییتر کار زیادی پیش رو دارد تا بتواند دوباره Vine را احیا کند.

ایلان ماسک که بالاخره با تکمیل قبض 44 میلیارد دلاری خود توییتر را در روز جمعه گذشته خریداری کرد، سریعاً خودش را به‌عنوان مدیرعامل شرکت معرفی نمود. او در اولین تصمیم خود برخی از مدیران اجرایی ازجمله مدیرعامل سابق توییتر یعنی پاراگ آگراوال، مدیر مالی ند سیگال و مشاور سیاست‌گذاری‌های شرکت، یعنی ویجای گادی را در کنار چند نفر دیگر اخراج کرد. ماسک همچنین از شر هیئت‌مدیره توییتر خلاص شد و حالا به‌تنهایی سکان هدایت این شبکه اجتماعی محبوب را به‌دست گرفته است.

شایعات متعددی در مورد برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر از زمان تصاحب آن منتشرشده است و گفته می‌شود که او قصد دارد نیروهای کار مشغول در توییتر را کاهش دهد. صبح امروز، شایعات حاکی از آن بود که ماسک قصد دارد برای هر حساب کاربری تأییدشده ماهیانه 20 دلار حق اشتراک در توییتر دریافت کند که البته این خبر هنوز تأیید نشده است.

خبر مرتبط: تیک های رنگی توییتر در راه‌اند!