در یک سری دیگر از توییت‌های نامنسجم، شاهد تهدید اپل توسط ایلان ماسک بودیم که این شرکت را به سانسور متهم کرد و ادعا کرد که شرکت کوپرتینویی تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. مدیرعامل جدید همچنین گفت که این شرکت فناوری بدون ارائه هیچ مدرکی تهدید کرد که رسانه‌های اجتماعی را از اپ استور خارج خواهد کرد و سپس با بازنشر ادعاها و نقل‌قول‌هایی در مورد آزادی بیان و چگونگی بشریت درنبرد برای آینده تمدن پیگیری کرد.

طبق اعدادی که از شرکت مدیریت تبلیغات Pathmatics به‌دست‌آمده است، اپل بین 10 تا 16 نوامبر 131600 دلار برای تبلیغات توییتر هزینه کرده است، تقریباً نیمی از هزینه‌ای که بین 16 اکتبر تا 22 اکتبر - هفته قبل از اینکه ایلان ماسک شبکه اجتماعی را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کند، خرج کرده است.

در سه ماهه اول سال، اپل برترین تبلیغ‌کننده در توییتر بود و حدود 48 میلیون دلار روی این پلتفرم هزینه کرد که حدود 4 درصد از کل درآمد را تشکیل می‌دهد. فروش تبلیغات حدود 90 درصد از درآمد توییتر را تشکیل می‌دهد.

ایلان ماسک توییت کرد که اپل از توسعه‌دهندگان می‌خواهد برای هر خرید درون برنامه‌ای از طریق اپ استور 30 درصد بپردازند، و او حتی یک ویدیوی تقلید آمیز را که در ابتدا توسط اپیک گیمز در رابطه با مشکلات فورتنایت با اپ استور ساخته‌شده بود، بازتوییت کرد و ادعا کرد که سال 2020 به سال 1984 تبدیل خواهد شد.

خبر مرتبط: طبق شایعات گفته می‌شود ایلان ماسک می خواهد گوشی طراحی کند که با اپل و گوشی‌های اندرویدی رقابت کند، ما در مطلبی برایتان شایعات کامل آنرا نوشته ایم، پیشنهاد می‌کنیم، «گوشی اختصاصی ایلان ماسک در راه است؟» را بخوانید.