ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، اظهارنظر‌های زیادی در مورد پلتفرم توییتر دارد که پیگیری تمام آنها سخت است. در همین هفته گذشته بود که ماسک از کاربران توییتر نظرسنجی کرد که آیا باید برای اکانت‌های تعلیق شده "عفو عمومی" صادر کند یا نه. همچنین بر سر اینکه آیا بنیان‌گذار FTX، سام بنکمن-فرید، مالک بخشی از توییتر است یا خیر هم وارد یک دعوای عمومی شد. در کنار تمام این حواشی، ماسک در روز جمعه در جلسه‌ای شرکت کرده و به مردم اعلام نمود که احتمال دارد برای مقابله با تهدیدهای اپل و گوگل نسبت به تحریم توییتر، یک گوشی هوشمند جدید طراحی و تولید کند. در ادامه راجع به گوشی اختصاصی ایلان ماسک بیشتر بخوانید!

نظرات این میلیاردر حوزه تکنولوژی، به طور طبیعی، در پاسخ به توییتی بود که پادکستر محافظه‌کار و مجری سابق OANN، لیز ویلر، خطاب به او ارسال کرد. بعدازظهر جمعه، ویلر توییت کرد که اگر اپل و گوگل تصمیم بگیرند توییتر را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف کنند، ماسک باید به فکر ساختن گوشی اختصاصی خودش باشد. اخیرا با توجه علاقه زیاد ایلان ماسک به "آزادی بیان" – البته تا زمانی که علیه خودش نباشد – وضعیت آینده پلتفرم توییتر در فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپل و گوگل مبهم و البته تیتر داغ خبرها بوده است.

liz-wheeler-tweet-about-elon-musk-making-smartphone


ویلر روز جمعه گفت: "اگر اپل و گوگل توییتر را از فروشگاه ای اپلیکیشن خود حذف کنند، @elonmusk باید گوشی هوشمند خودش را تولید کند. اگر این کار را بکند، نیمی از کشور با خوشحالی گوشی‌های جاسوسی آیفون و اندروید خود را کنار خواهند گذاشت. برای مردی که برای سفر به مریخ موشک می‌سازد، ساختن یک گوشی هوشمند کوچک احمقانه باید آسان باشد، نه؟"

سه ساعت بعد، ایلان ماسک به ویلر گفت که اگر توییتر از فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل، دروازه‌های رسمی آیفون و دستگاه‌های اندرویدی در سراسر جهان، حذف شود، او خود یک گوشی هوشمند جدید خواهد ساخت. ویلر برای ادای احترام به ماسک، که عاشق نظرسنجی از مردم در توییتر است، خودش نیز یک نظرسنجی توییتری را شروع کرد و از مردم پرسید که آیا از tELONphone استقبال می‌کنند یا خیر. در این نظرسنجی 56.2 درصد از 52707 رأی "آری" بودند. ماسک هم در ادامه در صفحه توییتر خود نوشت: "مطمئناً امیدوارم که کار به اینجا نکشد، اما بله، اگر گزینه دیگری وجود نداشته باشد، یک گوشی هوشمند جایگزین خواهم ساخت."

هم اپل و هم گوگل خط مشی‌هایی دارند که بر اساس آنها برنامه‌های موجود در فروشگاه‌هایشان را از داشتن سخنان و عبارات تنفرآمیز یا تبعیض‌آمیز، محتواهای قلدرانه، سازوکارهایی برای آزار و اذیت و محتواهای صریح جنسی ممنوع می‌کند. پس از حمله 16 دی ماه به ساختمان کنگره ایالات متحده، اپل و گوگل برنامه پارلر را به دلیل نقشش در کمک به آشوبگران در برنامه‌ریزی این رویداد، از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود اخراج کردند، اگرچه پس از ایجاد تغییراتی اصلی اجازه بازگشت این نرم‌افزار داده شد.

گرچه ماسک اعلام کرده در صورت تحریم از طرف اپل و گوگل قصد دارد گوشی اختصاصی ایلان ماسک را بسازد، اما مهم است به یاد داشته باشید که این مرد چیزهای زیادی می‌گوید که درنهایت اتفاق نمی‌افتند. Tesla Semi را به خاطر دارید که از مهلت عرضه آن سه سال گذشته است؟ یا Cybertruck که در نمایش زنده معلوم شد ضدگلوله نیست؟ یادتان نرود تنها دلیلی که او الآن مالک توییتر است به خاطر آن است که نتوانست راهی برای خروج از این معامله پیدا کند!

بررسی: ایلان ماسک به فکر ساخت گوشی که بتواند با اندروید و آیفون رقابت کند، افتاده است. موضوعی که چندی پیش شرکت ناتینگ ادعا کرده بود که با ساخت گوشی ناتینگ فون ۱ می‌خواهد رقابت سختی با اندروید و اپل داشته باشد.