ایلان ماسک برای توسعه شرکت هوش مصنوعی xAI درخواست یک میلیارد دلار از بورس آمریکا کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که در روز سه‌شنبه (دیروز) منتشر شده است، ایلان ماسک تصمیم به افزایش سرمایه برای یکی از شرکت‌های خود یعنی xAI را دارد. طبق اطلاعات منتشر شده این افزایش سرمایه از طریق بورس آمریکا خواهد بود و وی برای افزایش سرمایه‌ به میزان یک میلیارد دلار اوراق در بورس ارائه کرده است. همچنین طبق اطلاعات بایگانی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این شرکت برای این جذب سرمایه ۱۳۴.۷ میلیون دلار سرمایه مالی را عرضه کرده است.

شرکت xAI که متعلق به ایلان ماسک است، در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. پس از معروف شدن و متمایل شدن سریع دنیا به سمت هوش مصنوعی و رقابت تنگاتنگ بین شرکت‌های بزرگ در این حوزه، ایلان ماسک نیز این رقابت عقب نمانده است و با شرکت xAI خود تصمیم به فعالیت تخصصی و قوی در این حوزه دارد.

شرکتxAI

پیش‌تر و در ماه گذشته شرکت xAI برای رقابت با چت جی پی تی که چت بات شرکت OpenAI است، چت بات Grok را روانه بازار کرد. البته برای استفاده از این چت بات باید اشتراک پریمیوم پلاس شبکه اجتماعی X را داشته باشید. نکته مثبت چت بات Grok امکان استفاده از اطلاعات موجود در توییتر برای آنالیز بهتر است.

این در حالی است که چند هفته گذشته ایلان ماسک در پستی به ادغام پلتفرم هوش مصنوعی xAI با شبکه اجتماعی X اشاره کرده بود. همچنین به گفته این میلیاردر معروف همچنان استارتاپ هوش مصنوعی xAI به عنوان یک پلتفرم مستقل در دسترس خواهد بود.

پیش‌تر ایلان ماسک درباره ساخت یک هوش مصنوعی ایمن صحبت کرده بود. او در هوش مصنوعی خود به دنبال حداکثر کنجکاو بودن است. از‌این‌رو استفاده از این هوش مصنوعی می‌تواند خیلی برای کاربران جذاب باشد.

به نظر شما هوش مصنوعی ایلان ماسک می‌تواند نسبت به رقبای خود متفاوت باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.