هشدار ادوارد اسنودن درمورد OpenAI اعتبار این شرکت و محصولات آن از جمله چت بات معروف ChatGPT را زیر سوال برده است.

ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و همچنین کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده پس از استخدام ژنرال سابق ارتش این کشور «پاول میکی ناکاسونه» از مردم خواست که به OpenAI و ChatGPT اعتماد نکنند. شرکت OpenAI به‌تازگی ژنرال ناکاسونه رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را به‌عضویت هیئت مدیره این شرکت درآورده و این موضوع باعث واکنش افشاگر معروف اسنودن شده است. اسنودن که درجریان همکاری با دو سازمان اطلاعاتی و امنیتی ذکر شده به اسناد و مدارکی مبنی بر جاسوسی از مردم عادی و چک شدن مکالمات و ایمیل‌ها و موتورهای جستجوی اینترنتی در کشورهای مختلف دنیا برخورده بود به افشای این عملیات جاسوسی موسوم به «عملیات جاسوسی و مراقبت گسترده جهانی» پرداخته بود. اکنون اسنودن طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس و در واکنش به استخدام ناکاسونه در OpenAI نوشت که به‌کارگیری این شخص در هیئت مدیره شرکت مذکور تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن خیانت به حقوق تمام انسان‌ها است.

اسنودن از مردم دنیا خواسته است که به شرکت سم آلتمن و محصولاتش اعتماد نکنند. همچنین هشدار ادوارد اسنودن درمورد OpenAI تنها به این قضیه برنمی‌گردد بلکه سال قبل نیز این افشاگر معروف طی کنفرانس سالانه کریپتو کنسانسوس به انتقاد از سیاست‌های شرکت سازنده چت بات ChatGPT درمورد مشخص نبودن داده‌هایی که برای آموزش چت‌بات‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد پرداخت. البته سم آلتمن و همکارانش گفته‌اند که ژنرال ناکاسونه برای تقویت بخش ایمنی شرکتشان در مقابله با تهدیدهای سایبری استخدام شده است.

هشدار ادوارد اسنودن در مورد OpenAI

گفتنی است که پیش ازاین ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس نیز مدیران اپل را تهدید کرده بود که درصورت همکاری با OpenAI برای ساخت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده از این برند را در بین کارکنان شرکتش ممنوع خواهد کرد. ماسک معتقد است که اپل نمی‌تواند هوش مصنوعی خودش را بسازد اما با همکاری با شرکت OpenAI و به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربران با این شرکت امنیت حریم خصوصی افراد را به‌خطر می‌اندازد.