در آخرین کنفرانس معرفی محصولات جدید اپل، رونمایی از سری آیفون 14 سروصدای زیادی به پا کرد. مدل‌های سری پرو آیفون‌های جدید با قدرتمندترین و جدیدترین تراشه‌های A16 Bionic و دوربین 48 مگا پیکسلی ارتقا یافته عرضه شدند. با توجه به این قابلیت‌ها، آیفون‌های 14 سری پرو توانسته‌اند محبوبیت زیادی بین طرفداران اپل پیدا کنند و فروش زیادی داشته باشند. به طوری که حالا مشکل اپل نه در بخش فروش، بلکه در بخش تولید کافی آنها است. در ادامه درباره برنامه تولید آیفون‌های سری 15 بیشتر بخوانید.

به دلایل مختلفی، آیفون‌های 14 پلاس بیشترین آسیب را از این موضوع دیدند چراکه کم فروش ترین آیفون‌های 14 تا به اینجای کار بوده‌اند. همچنین شایعه شده که اپل قصد دارد خط تولید آیفون‌های 14 پلاس را به زودی به خط تولید آیفون‌های 14 پرومکس تغییر دهد. اما با تمام مشکلاتی که اپل در بخش تولید با آنها روبرو است، به نظر نمی‌آید که اخلالی در برنامه تولید آیفون‌های سری 15 به وجود آمده باشد.

به‌صورت کلی آیفون‌های سری 15 هم به چهار مدل مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. گرچه دسته‌بندی این آیفون‌ها به دو مدل پرو و دو مدل معمولی تغییری نخواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که اپل در آیفون 15 نام مدل پرومکس را به آیفون 15 اولترا تغییر دهد. شایعه شده که اصلی‌ترین علت این کار به خاطر آن است که اپل قصد دارد در سری آیفون 15، تفاوت‌های بیشتری بین مدل پرو و اولترا ایجاد کند (در حال حاضر تنها تفاوت اصلی بین آیفون 14 پرو و پرومکس در اندازه آنهاست).

یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون‌های 15 و 15 پلاس نمایشگرهای 60 هرتزی آنهاست، درحالی‌که آیفون‌های 15 پرو و اولترا از صفحه‌نمایش‌های 120 هرتزی استفاده خواهند کرد. در بحث اندازه گوشی، آیفون 15 و 15 پرو دارای نمایشگرهای 6.1 اینچی و دو مدل بزرگ‌تر پلاس و اولترا دارای نمایشگر 6.7 اینچی خواهند بود. نکته جالب‌تر این است که طبق تصاویر تازه منتشرشده، به نظر می‌رسد که برخلاف آیفون‌های 14، در سری آیفون‌های 15 هر چهار مدل از این گوشی دارای جزیره داینامیک خواهند بود.

جزیرهه داینامیک در تمامی آیفون های ۱۵

قابلیت جذاب جزیره داینامیک به‌سرعت وایرال شد و طرفداران عاشق آن شدند. و به همین خاطر تصور می‌کنیم که گوشی‌های هوشمند اپل و اندروید در مدل‌های جدید خود از این قابلیت استفاده کنند. پیش‌ازاین هم شنیده بودیم که اپل ممکن است کلیدهای فیزیکی را از آیفون‌های 15 حذف کند و از فریم ضد خش فلزی روی تمام مدل‌ها استفاده نماید.

هرچند شایعاتی هم وجود دارند مبنی بر اینکه این شرکت قرار نیست دوربین‌های آیفون 15 را به نسبت دوربین مدل‌های پرو آیفون 14 ارتقا دهد. واقعیت این است که اپل هیچ‌وقت دوست نداشته تا ظاهر و سخت‌افزار گوشی‌های خود را به شکل قابل‌توجهی تغییر دهد. در عوض همواره تلاش کرده تا قدرت پردازنده گوشی‌های خود را زیاد کند و سیستم‌عامل‌ iOS را ارتقا دهد.

این دو عنصر همیشه اصلی‌ترین عناصری بوده‌اند که باعث شده‌اند تا آیفون‌های جدید عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های پیشین خود داشته باشند. گرچه هنوز فاصله بسیار زیادی تا معرفی آیفون‌های 15 داریم. پس منطقی است که در این فاز شایعات زیادی پخش شوند که ممکن است هیچ‌کدام در محصول نهایی به چشم نخورند!

خبر مرتبط: شایعات جدید پیرامون آیفون ۱۵