شب گذشته در جریان مراسم گیمزکام 2024 تاریخ عرضه Dune: Awakening که عنوانی هیجان‌انگیز با اقتباس از مجموعه رمان‌های Dune است، به صورت رسمی اعلام شد.

بر طبق اعلام شرکت سازنده تاریخ عرضه Dune: Awakening برای اوایل سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر تاریخ انتشار، تریلری 5 دقیقه‌ای از این بازی به نمایش گذاشته شد که گیم‌پلی سرگرم‌کننده آن را به تصویر می‌کشد. با این حال، هنوز کار مراسم Gamescom 2024 با این بازی تمام نشده و قرار است در طول این هفته، نمایشی 30 دقیقه‌ای از گیم‌پلی نیز به صورت رسمی منتشر شود.

در تریلر بازی Dune: Awakening می‌بینیم که بازیکن از تلاش برای بقا و پیدا کردن مایحتاج خود لابه‌لای آشغال‌ها، به جایی می‌رسد که رهبری گروهی برای کشف اسپایس را به دست می‌گیرد. در این بازی، صحراهای عظیمی پیش‌رویتان قرار دارند که باید جزء به جزئشان را کاوش کنید و در عین حال، از خطرات آن مانند کرم‌های شنی عظیم الجثه و گرمای تصورنشدنی، جان سالم به در ببرید. برای زنده ماندن در چنین جهنمی، بازیکن چاره‌ای جز یادگیری راه و روش‌های فریمن‌ها برای بقا ندارد.

برای قوی‌تر شدن در بازی Dune: Awakening می‌توانید بر روی بخش‌های مختلفی از قبیل توانایی مبارزه، استفاده از اسپایس و حتی ارتقای مقرتان تمرکز کنید. برای بازیکن مسیرهای مختلفی تعیین شده که به اختیار خود می‌توانید یکی از آنان را دنبال و از قدرت‌ها و امتیازاتی که به همراهش می‌آید بهره‌مند شوید. از این مسیرها می‌توان به Mentat، Trooper، Planetologist، Swordmaster و Bene Gesserit اشاره کرد.

در دنیای این بازی، باید به هر طریقی که شده، سعی کنید کنترل اسپایس را در دست بگیرید تا برنده انواع نبردها باشید. می‌توانید به اختیار خود، به عضویت خاندان هارکونن یا آتریدیس در بیایید که بزرگ‌ترین کلن‌های دنیای Dune هستند. با عضویت در هر کدام، می‌توانید در نبردهای بین قبیله‌ای شرکت کنید و از ماشین‌های مختلف، تکنولوژی‌ها و حتی سلاح‌های متنوع استفاده کنید تا به هر طریقی پیروز میدان باشید.

افراد حاضر در گیمزکام 2024 می‌توانند 5 دقیقه از گیم‌پلی این بازی را تجربه و در نهایت 30 دقیقه دیگر از آن را نیز تماشا کنند و کمی با محیط و گیم‌پلی این اثر آشنا شوند. خبرنگاران و تولیدکنندگان محتوا نیز می‌توانند دمویی از این بازی را به طور اختصاصی بازی کنند و در نهایت تجربه خود از این اثر را با مخاطبین‎‌شان به اشتراک بگذارند.

علاوه بر تاریخ عرضه Dune: Awakening، مراسم گیمزکام مکانی عالی برای تجربه‌ای زودهنگام از این بازی خواهد بود. در طی این مراسم، تولیدکنندگان محتوا که شامل افرادی چون Sacriel، Alphacast و Mowky هستند، به نمایش گیم‌پلی بازی برای عموم و جزئیات مربوط به آن می‌پردازند. پس در طی این رویداد، می‌توانید اطلاعاتی حیاتی از این بازی به دست آورید که به تصمیم‌تان برای خرید و تجربه آن کمک خواهد کرد.

تاریخ عرضه Dune: Awakening برای اوایل سال 2025 برنامه‌ریزی شده اما نسخه مربوط به کنسول‌های پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس با کمی تاخیر عرضه می‌شوند. اگر از دارندگان رایانه‌های شخصی هستید، باید بگوییم که شانس به شما روی آورده و در همان روز عرضه می‌توانید این عنوان موردانتظار را تجربه کنید. اگر در حال حاضر به وبسایت سازنده بازی مراجعه کنید، می‌توانید برای بتای آن که در زمانی نامعلوم برگزار می‌شود نیز ثبت نام کنید.

علاوه بر نمایش 30 دقیقه‌ای از گیم‌پلی، بر طبق گفته Funcom قرار است در تاریخ 29 آگوست (8 شهریور) رویداد جدیدی از این بازی داشته باشیم که باز هم جزئیاتی از گیم‌پلی و قابلیت‌های مختلف آن به نمایش گذاشته می‌شود. این رویداد نیز به میزبانی سو گشویند برگزار خواهد شد و مکانی عالی برای علاقمندان خواهد بود تا جزئیاتب یشتری از این بازی موردانتظار دستگیرشان شود.