یکی از سخن‌گویان یوتیوب، در بیانیه‌ای به وبسایت The Verge اعلام کرد که تعلیق کانال یوتیوب Dr Disrespect انجام شده و این استریمر معروف به دنبال سرپیچی از قوانین، دیگر هیچ سودی از کانال یوتیوب خود دریافت نخواهد کرد.

نیکول بل، سخنگوی یوتیوب، اعلام کرد که درآمدزایی کانال یوتیوب این استریمر معروف به‌صورت کامل باطل شده و پس از اتهامات جدی که به این شخص وارد شد، وی دیگر جزوی از برنامه همکاران یوتیوب نیز نخواهد بود. این استریمر که نام واقعی‌اش گای بیم است، در سال 2020 به دنبال پیام‌های نامناسبی که در برنامه Whispers به فردی زیر سن قانونی فرستاده بود، از پلتفرم تویچ به طور کامل بن شد. بن شدن وی در آن زمان هیچ توضیحی از سوی خودش یا تویچ به دنبال نداشت و دلیل این موضوع تا به الان معما باقی مانده بود. در نهایت، یکی از کارمندان تویچ در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) عنوان کرد که این استریمر، پیام‌های بسیار نامناسبی به دختری زیر سن قانونی در برنامه Whispers فرستاده بود و قصد داشت در مراسم تویچ‌کان نیز با وی ملاقات کند!

رسانه The Verge اطلاعات به دست آمده از این کاربر را با یکی از کارمندان سابق تویچ نیز در میان گذاشت که در آن زمان، در تیم اعتماد و امنیت این شرکت مشغول به کار بود و وی نیز صحت اطلاعات را تایید نمود. گزارشی از سوی بلومبرگ نیز در این راستا متشر شده که نشان می‌دهد دو نفر دیگر از کارمندان تویچ در مورد این اتهامات اعتراف کرده و رفتار ناشایست Dr Disrespect را تایید کرده‌اند.

کانال یوتیوب Dr Disrespect

به دنبال این توییت، گای بیم در توییتی دیگر این اتهامات را اشتباه خواند و ذکر کرد که این مشکل حل شده، وی هیچ اشتباهی انجام نداده و حتی مشکلات مالی‌اش را در سال 2021 با تویچ تسویه کرده است. این دفاعیه تاثیری نداشت و شرکت‌هایی چون Turtle Beach و استودیوی Midnight Society که خود گای بیم از بنیان‌گذاران آن است، شروع به فاصله گرفتن از وی کردند. به دنبال این موضوع، وی باری دیگر برای دفاع از خود به توییتر آمد.

بیم در توییتی جدید در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد که در سال 2017، به فردی زیر سن قانونی در اپلیکیشن Whispers پیام داده است! وی اعتراف کرد که گاهی این پیام‌ها به سمت و سویی نامناسب و ناشایست نیز کشیده می‌شدند. در نهایت وی عنوان کرد که قصد دارد به تعطیلاتی طولانی مدت برود اما در نهایت استریمینگ را ول نخواهد کرد و دوباره به این حرفه بازخواهد گشت. به دنبال بن شدن در تویچ، وی کانال یوتیوبی در سال 2020 راه اندازی کرد که به بیش از 4 میلیون ساب اسکرایبر دست یافت.

رئیس سابق یوتیوب، رایان وایت در گزارشی از Rolling Stone اعلام کرد که بخش یوتیوب گیمینگ از همکاری با گای بیم به دلیل شایعاتی که پیرامون خروجش از تویچ وجود داشت، سر باز زده است. همکاری با یوتیوب، به گای بیم دسترسی به امکاناتی ویژه می‌داد که از طریق آن درآمدزایی یوتیوب Dr Disrespect به مقادیری نجومی می‌رسید. با این حال، به دلیل این شایعات، این همکاری از ریشه رد شده و شاهد تعلیق کانال یوتیوب Dr Disrespect در زمینه درآمدزایی هستیم.