پس از عرضه آپدیت iOS 16.4.1 در ۱۸ فروردین ماه، کاربران دستگاه‌های آیفون پس از نصب آن دیگر امکان دانگرید به نسخه‌های قبلی را نخواهند داشت. اپل به طور معمول پس از انتشار نسخه‌های جدید، ارائه به‌روزرسانی برای نسخه‌های قدیمی‌تر iOS را متوقف می‌کند تا کاربران را تشویق کند که سیستم‌عامل‌های خود را به‌روز کنند. بنابراین غیرعادی نیست که به‌روزرسانی iOS 16.4 دیگر ارائه نشود.

اپل آپدیت iOS 16.4 را با مجموعه‌ای از ایموجی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های بسیاری برای میانبرها، فیلترهای فوکوس و موارد دیگر منتشر کرد. این به‌روز‌رسانی به ایموجی‌‌های جدید ختم نمی‌شد و قابلیت‌های جزیی دیگر نیز اضافه شدند. با iOS 16.4 نوتیفیکشن پوش از طریق اپلیکشن‌های تحت وب سافاری در صفحه اصلی دریافت می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود برنامه‌های وب بسیار مفیدتر باشند.

آپدیت 16.4.1، یک به‌روزرسانی برای رفع مشکلات نسخه iOS 16.4 است. اپل همچنین نسخه iOS 16.5 را برای کاربران نسخه بتا منتشر کرده است و طی ماه‌های آینده نسخه اصلی آن را عرضه خواهد کرد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر قصد دارید این نسخه جدید را روی آیفون خود نصب کنید، نمی‌توانید به نسخه iOS 16.4 برگردید. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انجام به‌روزرسانی به این نسخه حتما از تمامی اطلاعات ضروری خود بکاپ‌گیری کنید.

اپل همچنین در کنار آپدیت iOS 16.4.1، آپدیت‌های نرم‌افزار tvOS 16.4.1 را برای Apple TV و نرم‌افزار HomePod16.4.1 را برای HomePod و HomePod mini منتشر کرد. انتشار به‌روزرسانی HomePod شامل بهبود عملکرد و ثبات در این دستگاه‌ها است.

آیا شما نسخه ‌iOS 16.4.1 را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید؟ نظر شما در مورد این نسخه چیست؟ آیا تا به امروز با مشکلاتی رو به رو شده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: iOS 16.4 عرضه شد + قابلیت‌ها