گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی تایوانی مدیاتک قصد دارد برای پیشی گرفتن از رقبایش از تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا با بهره‌وری انرژی فوق‌العاده بهینه و قدرت پردازشی بالا رونمایی کند که می‌تواند دنیای گوشی‌های میان‌رده را متحول سازد.

همان‌طورکه می‌دانید، طی سال‌های اخیر، مدیاتک پیشرفت‌های بسیار زیادی در حوزه تولید تراشه‌های پرچمدار داشته و عملا جنگ بزرگی را با مجموعه آمریکایی کوالکام به‌راه انداخته است. چندی پیش، این کمپانی بزرگ تایوانی از پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ با چهار هسته قدرت‌مند X4 و چهار هسته A720 رونمایی کرد که با پشتیبانی از هوش مصنوعی و فناوری رهگیری پرتوی توانست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در بنچمارک‌های مختلف شکست دهد. باوجوداین، این شرکت دربخش میان‌رده‌ها که تخصص ویژه‌ای در آن دارد با معرفی دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا از کوالکام پیشی بگیرد.

دایمنسیتی 8300 اولترا

باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا می‌توان اظهار کرد با یک پردازنده قدرت‌مند میان‌رده روبه‌رو هستیم که عملکرد پردازشی و گرافیکی گوشی‌های هوشمند را بهبود می‌بخشد؛ این موضوع همچنین باعث می‌شود فضای رقابت با کوالکام و سایر کمپانی‌ها تنگ‌تر شود که منجر به ارائه محصولات بهتر با عملکرد بهبودیافته خواهد شد. درحال‌حاضر، اسنپدراگون ۷ نسل ۳ و دایمنستی ۸۳۰۰ در بنچمارک‌های مختلف ظاهر می‌شوند که نتایج بیشتر آن به‌سود تراشه میان‌رده مدیاتک است.

علاوه‌براین، با انتشار نمودار خطی عملکرد پردازشی و بهره‌وری انرژی دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا در گیک‌بنچ ۵، افشاگر معروف چینی، Mochamad Farido Fanani، اظهار کرد این پردازنده قدرت بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تری درمقایسه‌با دایمنسیتی ۹۰۰۰، دایمنسیتی ۸۲۰۰، اسنپدراگون +۷ نسل ۲ و اسنپدراگون +۸ نسل ۱ دارد. اگر به اعداد و ارقام توجه بیشتری داشته باشید، خواهید دید کمپانی مدیاتک با تغییر رویه کلاستربندی هسته‌ها توانسته جایگاه بسیار خوبی را به‌دست‌آورد و تبدیل به یک برنده مطلق شود.

مشخصات تراشه دایمنسیتی 8300

براساس آنچه تصاویر مشاهده می‌کنیم، تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا در بسیاری از جهات قدرت بیشتری از سایر تراشه‌های پرچمدار موجود در بازار دارد. ازسوی‌دیگر، در تصویر دوم می‌توان عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه میان‌رده قدرت‌مند را درمقابل دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون +۸ نسل ۱ دید؛ در یک جمله باید بیان کرد پیشرفت بزرگ مدیاتک باعث می‌شود انتظارات سازندگان گوشی‌های هوشمند و کاربران در آینده بیشتر از سال‌های گذشته شود.

علاوه‌براین، تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد که نیاز به سرویس‌های ابری را از بین می‌برد. به‌جرات می‌‌توان گفت در سال‌های پیش‌رو دنیای تراشه‌ها و گوشی‌های هوشمند به‌لطف حضور فناوری هوش مصنوعی متحول خواهد شد و احتمالا همه‌چیز در دستگاه‌های هوشمند متکی به آن می‌شود. درحال‌‌حاضر، گمانه‌زنی‌های کاربران درخصوص معرفی چنین پردازنده‌ای در دنیا آن است که چیپست میان‌رده با عملکرد بهبودیافته می‌تواند باعث ایجاد رقابت در صنعت شود که نتیجه‌ آن برای کاربران بهینه خواهد بود.

اخبار مرتبط: