چند روز پیش سامسونگ تایید کرد که مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ در تاریخ چهارم مرداد ماه برگزار می‌شود؛ در ادامه به تمامی جزئیات فاش شده از این مراسم می‌پردازیم.

رویداد سامسونگ گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ با تایید غول کره‌ای در تاریخ چهارم مرداد ماه در سئول کره جنوبی برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که دور اول این مراسم دی ماه سال گذشته برگزار و سری پرچمدار گلکسی اس ۲۳ معرفی شد.

همان‌طور که به آرامی به سمت دومین رویداد مراسم گلکسی آنپکد حرکت می‌کنیم جزئیات زیادی از رندرها و مشخصات فنی احتمالی دستگاه‌های جدید افشا شده‌اند. اما امروز در بسیار از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری شاهد طیف وسیعی از افشاگری‌ها بودیم.

طراحی سامسونگ گلکسی Z Fold5 و Z Flip5

گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵

سری جدید گلکسی زد فلیپ ۵ که انتظار می‌رود ستاره پر فروغ این مراسم باشد از صفحه‌نمایش بزرگی برخوردار است که می‌تواند رقیب شایسته و جدی برای موتورولا ریزر ۴۰ اولترا قلمداد شود. علاوه‌بر‌این، طبق گزارش‌های منتشر شده اخبار حوزه فناوری، این دستگاه تاشو از تراشه انسپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد.

برخی افشاگران و فعالان حوزه فناوری می‌گویند که گلکسی زد فلیپ ۵ توانسته گواهی IP57 را کسب کند و به اولین سری گوشی‌های تاشو سامسونگ تبدیل می‌شود که گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را خواهد داشت. همچنین مشخصات فنی فاش شده نشان می‌دهند گلکسی زد فلیپ ۵ از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره‌مند است که می‌تواند تا حدی ناامید کننده باشد.

گوشی تاشو دیگری که در مراسم گلکسی آنپکد رونمایی می‌شود گلکسی زد فولد ۵ است که مطابق با تیزر‌های تبلیغاتی از طراحی مشابه نسل قبلی یعنی گلکسی زد فولد ۴ برخوردار می‌شود؛ اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه‌ها در دست نیست، اما می‌توان گفت که با فناوری لولا قطره‌ای جدید میزان فرورفتگی صفحه‌نمایش در این گوشی تا حد قابل قبولی رفع شده است. علاوه‌بر این، زد فولد ۵ همانند زد فلیپ از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره‌مند می‌شود که از نظر پردازشی در رده پرچمدارانی همچون سری گلکسی اس ۲۳ قرار می‌گیرد.

ویژگی که گلکسی زد فولد ۵ را از زد فلیپ ۵ متمایز می‌کند قلم S Pen Fold Edition است؛ با استفاده از این قلم کاربران می‌توانند از تمامی صفحه‌نمایش دستگاه حداکثر استفاده را داشته باشند. البته باید یادآور شویم که کمپانی سامسونگ برای باریک‌تر کردن دستگاه این قلم را به‌صورت جداگانه عرضه خواهد کرد و مانند نسل‌های گذشته شاهد قلم داخلی نخواهیم بود.

از دیگر مشخصات فنی افشا شده گلکسی زد فولد ۵ می‌توان به ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ماژول سه‌گانه دوربین اشاره کرد. در پنل پشتی دستگاه با ۳ دوربین مواجه هستیم که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی می‌شود. البته برخی افشاگران می‌گویند که زد فولد ۵ احتمالا به سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شود که برای اثبات آن باید تا روز مراسم صبور باشیم.

در آخر، هر دو نسخه گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ به‌صورت پیش فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری وان یو آی ۵.۱.۱ عرضه می‌شوند و بلافاصله پس از انتشار اندروید ۱۴ و رابط کاربری وان یو آی ۶ جز اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که در کنار سری گلکسی اس ۲۳ این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند.

طراحی گلکسی تب سری S9

سری گلکسی تب اس ۹

سری گلکسی تب اس ۹ از دیگر محصولاتی است که احتمالا در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ رونمایی می‌شود. با توجه به رندرهای فاش شده از این دستگاه می‌توان گفت که به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی در این دستگاه نسبت به نسل گذشته مشاهده خواهیم کرد.

مشخصات فنی افشا شده از این سری تاکنون اطلاعاتی درباره نمایشگر دستگاه ارائه می‌دهد. برای مثال، سری تبلت‌های گلکسی تب اس ۸ به نمایشگر‌های ال‌سی‌دی مجهز بودند، اما پنل تب اس ۹ از یک صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی امولد با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد که رنگ‌های بیشتر و زاویه دید بهتری را به کاربر ارائه می‌کند.

همچنین نسخه‌های پلاس و اولترا گلکسی تب اس ۹ از نمایشگر‌های سوپر امولد با رزولوشن ۱۸۴۸×۲۹۶۰ پیکسل، نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ تراکم پیکسلی ۲۳۹ در هر اینچ مجهز می‌شوند. صفحه‌نمایش این دو نسخه از محافظ گوریلا گلس ویکتوس برخوردار می‌شوند که در برابر خط و خش یا ضربات ناگهانی مقاوم است.

علاوه‌بر این، سری گلکسی تب اس ۹ همانند دیگر محصولات ذکر شده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برپایه معماری ۴ نانومتری استفاده می‌کند تا بتواند عملکرد خوبی برای عملیات‌ پردازشی و انجام پروژه‌های کاری از خود ارائه دهد. همچنین دو نسخه عادی و پلاس به‌همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، اما به شیار میکرو اس‌دی مهجز هستند که کاربران می‌توانند برای دسترسی بیشتر به فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را به ۱ ترابایت ارتقا دهند.

نسخه اولترا نیز از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS بهره می‌برد که با شیار میکرو اس‌دی تا ۱ ترابایت قابل افزایش است.

در آخر هر سه نسخه از سری گلکسی تب اس ۹ به‌صورت پیش فرض اندروید ۱۳ و رابط کاربری وان یو آی ۵.۱.۱ را اجرا می‌کنند و پس از انتشار اندروید ۱۴ و رابط کاربری وان یو آی ۶ جزو دستگاه‌هایی خواهند بود که واجد شرایط برای دریافت این به‌روزرسانی نرم‌افزاری هستند.

طراحی سامسونگ گلکسی واچ سری 6

سری گلکسی واچ ۶

افزون‌بر گوشی‌ها و تبلت‌ها، سامسونگ از سری گلکسی واچ ۶ هم در مراسم آنپکد رونمایی خواهد کرد. این سری نسبت به نسل گذشته از به‌روزسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی برخوردار است و همچنین ویژگی نوستالژیگ قاب چرخشی که در گلکسی واچ ۴ شاهد آن بودیم به نسخه کلاسیک این ساعت هوشمند بازگشته است.

البته اگر طرفدار این ویژگی نوستالژیک نیستید، یک نسخه استاندارد وجود دارد که می‌‌تواند برای شما مناسب باشد. این نسخه طراحی مشابهی در مقایسه با گلکسی واچ ۵ دارد، با این تفاوت که از حاشیه‌های باریک‌تری بهره می‌برد.

گلکسی واچ ۶ در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌‌متری با صفحه‌نمایش سوپر امولد و رزولوشن ۴۴۰×۴۴۰ عرضه می‌شود، اما گلکسی واچ ۶ کلاسیک تنها در یک نسخه ۴۷ میلی‌متری با نمایشگر سوپر امولد و رزولوشن ۴۷۰×۴۷۰ عرضه خواهد شد.

سایر ویژگی‌های مورد انتظار شامل طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تناسب اندام و سلامت است. به‌عنوان مثال، می‌توانید انتظار قابلیتی همچون مانیتورینگ ضربان قلب، قطب نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ و اندازه‌گیری فشار خون را داشته باشید.

علاوه‌بر این، هر دو ساعت هوشمند به‌صورت پیش فرض روی سیستم‌عامل Wear OS 4 و رابط کاربری وان یو آی ۵ واچ اجرا می‌شوند که شامل چندین به‌روزسانی قابل توجه نرم‌افزاری است که برای بررسی تمامی این ویژگی‌ها باید تا زمان مراسم اصلی صبور باشیم.

طراحی سامسونگ گلکسی Buds 3

معرفی گلکسی بادز ۳

سری گلکسی بادز ۱ و ۲ با حد فاصل دو ساله از یکدیگر معرفی شدند. سامسونگ گلکسی بادز ۱ را اسفند ماه سال ۱۳۹۸ عرضه کرد و گلکسی بادز ۲ در مرداد ۱۴۰۰ معرفی شد. بنا‌براین، با رعایت حد فاصل ۲ ساله می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی بادز ۳ در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ معرفی شود.

درحال حاضر، اطلاعات دقیقی از هندزفری‌های بلوتوثی گلکسی بادز در دست نیست؛ حتی رندرهای فاش شده از این دستگاه نسل جدید، جزئیات دقیقی را ارائه نمی‌دهند. تنها موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که بادز ۳ از نظر زبان طراحی شبیه به بادز ۲ است و همین شباهت می‌تواند با استقبال زیادی از سوی کاربران روبه‌رو شود، چراکه هندزفری بلوتوثی نسل قبل از ساختار خوبی برخوردار بود.

اما برای دیدن تفاوت‌ها در طراحی و ساختار فنی گلکسی بادز ۳ نسبت به نسل گذشته باید تا برگزاری مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ منتظر بمانیم تا غول کره‌ای از فناوری جدید خود رسما رونمایی کند.

اخبار مرتبط:‌ مراسم آنپکد سامسونگ جداگانه در آمریکا هم برگزار می‌شود