گوشی‌های سری شیائومی 13 در آذر ماه سال گذشته وارد بازار چین شدند. این گوشی‌ها بعدا در اسفند ماه نیز عرضه در بازار جهانی را تجربه کردند. هفته گذشته بود که کمپانی شیائومی آخرین مدل از این سری، یعنی شیائومی 13 اولترا را معرفی کرد. گرچه تنور خانواده شیائومی 13 هنوز داغ است، اما این شرکت از همین حالا کار بر روی نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش را شروع کرده است. یکی از مدیران اجرایی شیائومی اخیرا در پاسخ به این سوال که " آیا شیائومی 14 پرو طراحی مشابه Mi 11 Ultra خواهد داشت؟"، اعلام کرد که طراحی Xiaomi 14 Pro بالاخره نهایی شده و اتفاقا بسیار زیباتر از Mi 11 Ultra است.

Xiaomi Mi 11 Ultra طراحی ظاهری منحصر‌به‌فردی داشت. این گوشی از یک نمایشگر ثانویه در قاب پشتی بهره می‌برد که از آن برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها، وضعیت آب‌وهوا، کنترل پخش موزیک، نمایش ساعت و غیره استفاده می‌کرد. این صفحه‌نمایش ثانویه در واقع همان نمایشگر به کار رفته در ساعت هوشمند Mi Band 5 بود.

شیائومی 14 پرو ممکن است شبیه Mi 11 اولترا باشد

Mi 11 Ultra دومین گوشی مدل اولترای شیائومی بود و اولین تلاش این کمپانی برای تولید یک گوشی با محوریت دوربین محسوب می‌شد. درست مانند مدل کنونی شیائومی 13 پرو، Mi 11 Ultra هم از یک قاب پشتی سرامیکی بهره می‌برد.

فعلا اطلاعات و جزئیات زیادی از شیائومی 14 پرو منتشر نشده است. در واقع این اولین باری است که خبری رسمی در مورد این گوشی می‌شنویم. 14 پرو احتمالا از نسل بعدی تراشه اسنپدراگون 8 کوالکام استفاده خواهد کرد و ارتقای مناسبی در بخش دوربین خواهد داشت. مانند نسخه‌های پیشین، شیائومی 14 پرو در کنار مدل معمولی، اواخر پاییز 2023 روانه بازار چین می‌شود و کمی بعد در بازار جهانی هم عرضه می‌شود.

خبر مرتبط: شیائومی میکس فولد 3 با دوربین پریسکوپ و گواهی IP