پیش‌فروش گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ در کره‌جنوبی کمتر از انتظار بود؛ به‌نظر می‌رسد اضافه شدن قابلیت هوش مصنوعی براین‌روند روند تاثیر گذاشته‌است.

در رویداد آنپکد 2024 سامسونگ، با وجود رونمایی گسترده‌ای از محصولات متنوع، تمرکز اصلی همچنان روی نسل جدید گوشی‌های تاشو باقی ماند. گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته، تغییرات قابل‌توجه در طراحی و بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه شدند. گوشی‌های تاشو جدید در مقایسه با نسل قبلی خود، قیمت بالاتری داشتند که به دلیل اضافه شدن قابلیت‌های Galaxy AI بود. با وجود انتظارات زیاد از سری Z6، یک گزارش تازه از کره نشان می‌دهد پیش‌فروش داخلی این محصولات چندان مطابق انتظار نبود.

گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ، در رویداد گلکسی آنپکد 2024 با طراحی تاشو و قابلیت‌های Galaxy AI معرفی شدند. قبل از عرضه، جامعه فناوری در خصوص ارتقاهای احتمالی طراحی و تغییرات سخت‌افزاری در سری جدید هیجان زیادی ایجاد کرده بود. با وجود رکوردشکنی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 رکورد در پیش‌فروش، انتظار می‌رفت نسل جدید گوشی های تاشو نیز موفقیت مشابهی داشته باشد. باوجوداین، گزارش‌های اخیر می‌گوید پیش‌فروش سری Galaxy Z در کره جنوبی، کمتر از حدانتظار بوده‌است.

گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6

براساس گزارش ZDNet Korea، سامسونگ الکترونیکس امروز اعلام کرد که پیش‌فروش داخلی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 در بازه زمانی 12 تا 18 جولای به 910 هزار دستگاه رسیده است؛ درصورتی‌که پیش‌فروش‌های نسل قبلی، یعنی زد فلیپ 5 و زد فولد 5، با بیش از 1.02 میلیون دستگاه، رکورد بالاترین پیش‌فروش را به ثبت رسانده بودند؛ بنابراین، پیش‌فروش سری جدید در مقایسه با سال گذشته، با کاهش 110 هزار واحدی مواجه شده‌است.

اگرچه تعداد دستگاه‌های فروخته شده در دوره پیش‌فروش درمقایسه‌با سال گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است، اما باتوجه‌به شرایط اقتصادی جهانی اخیر، ارقام فروش همچنان قابل‌قبول ارزیابی می‌شوند. ازآنجایی‌که قیمت قطعات درحال افزایش است، گلکسی زد فلیپ 6 و فولد 6 در نهایت گران‌تر از سری قبلی شدند، اما اضافه شدن مولد هوش مصنوعی Galaxy AI نیز احتمالا یکی از دلایل افزایش قیمت باشد. ظاهرا افزایش قیمت گوشی‌های تاشوی نسل جدید روی استقبال اولیه ازاین محصولات تاثیر گذاشته است.

گزارش وب‌سایت خبری ZDNet Korea تاکید می‌کند سامسونگ بازخوردهای مثبتی از فروشگاه‌های جهانی درخصوص زد فولد و زد فلیپ 5 دریافت کرده که نشان‌دهنده استقبال بالقوه کاربران از گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ است و احتمالا آمار پیش‌فروش نمایانگر میزان فروش واقعی نباشد. احتمال زیادی وجود دارد فروش گوشی‌های سری جدید با عرضه رسمی روند صعودی پیدا کند.

نکته قابل توجه دیگر افزایش نسبت پیش‌فروش زد فولد 6 در کره‌جنوبی در‌مقایسه‌با فولد 5 است؛ به‌این‌معنی که پیش‌فروش گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 به‌ترتیب 40:60 است. جدا از کاهش تعداد پیش‌فروش سری جدید، به‌نظر می‌رسد رنگ نقره‌ای محبوب‌ترین رنگ امسال برای گوشی‌های تاشو نسل جدید باشد و بیشترین فروش را برای مدل‌های فولد و فلیپ داشته است.