با معرفی تبلت Dell Latitude 7030، دستگاه مقاوم دیگری به مجموعه محصولات شرکت دل اضافه شد که از نسل ۱۲ تراشه‌های اینتل برخوردار است.

سری Latitude شرکت دل مدت زیادی است که لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مقاومی را در خود جای داده که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این سری متشکل از دستگاه‌هایی است که توانایی‌هایی در حد یک لپ‌تاپ و تبلت ویندوزی دارند اما ویژگی‌هایی به آن‌ها اضافه شده است.

این ویژگی‌ها عمدتا در بخش افزایش مقاومت دستگاه هستند و سعی دارند تا استفاده از دستگاه را در شرایط سخت‌تر ممکن کنند. به همین دلیل، اندازه دستگاه‌های این سری عموما بیشتر از حد عادی است و مقاومت آن‌ها در بخش طراحی به وضوح دیده می‌شود.

در تبلت Dell Latitude 7030 از یک پنل 10.1 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس استفاده شده که روشنایی آن تا سقف 1000 نیت بالا می‌رود. در مقایسه با تبلت‌های دیگر، روشنایی این مدل بسیار زیاد است و نسبت تصویر 16:10 آن باعث آسان‌تر شدن استفاده از برنامه‌های مختلف می‌شود. اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این تبلت، پردازنده آن است.

Dell Latitude 7030

برای انجام پردازش‌ها در این دستگاه از نسل 12 تراشه i7 اینتل استفاده شده که رم آن تا سقف 32 گیگابایت هم بالا می‌رود. حافظه دستگاه هم تا سقف دو ترابایت بالا می‌رود و در آن از NVMe SSD استفاده شده است. مشخصات این دستگاه بسیار چشمگیر است اما در آن از کارت گرافیک مجزا استفاده نشده و پردازش‌های گرافیکی توسط چیپ Iris Xe انجام می‌شود.

البته مشخصات چشمگیر این دستگاه همچنان ادامه دارد. برای آسان‌تر شدن ارتباطات، در تبلت Dell Latitude 7030 از نسل پنجم اینترنت استفاده شده و تکنولوژی‌های وای‌فای ۶ و جی‌پی‌اس به صورت پیش‌فرض در آن وجود دارد. دل ایمنی دستگاه را بسیار جدی گرفته و سعی داشته تا اطلاعات دستگاه فقط توسط صاحب آن قابل دسترسی باشد.

برای این کار از سنسور مادون قرمز و حسگر اثر‌انگشت برای باز کردن دستگاه استفاده شده که در دنیای تبلت‌ها بسیار جذاب است. برای هر‌دو دوربین دستگاه هم اسلاید‌هایی طراحی شده تا در مواقع عادی، آن‌ها را بپوشاند. برای مقاومت در برابر شرایط محیطی، گواهی‌های IP65 و MIL-STD 810 برای این دستگاه ثبت شده است.

همچنین باید گفت که دو سلول باتری استفاده شده در دستگاه می‌توانند انرژی مورد نیاز آن را برای مدتی طولانی تامین کنند اما در صورت نیاز به شارژ بدون وقفه، شما می‌توانید به راحتی باتری‌های دستگاه را خارج کنید و از باتری‌های دیگری در آن استفاده کنید.

تبلت Dell Latitude 7030 قرار است در سال جاری وارد بازار شود اما هنوز جزئیاتی در مورد قیمت آن منتشر نشده است.

مطالب مرتبط: آیفون ۱۵ پرو مکس ۵۰۰ میلیونی UFO کاویار؛ تن‌پوشی از اجرام فرازمینی