براساس گزارش آزمایشگاه تحقیقاتی TRM Labs، سرقت رمزارزها در نیمه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده و به 1.38 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش چشمگیر ناشی از هک‌های بزرگ اخیر و رشد قیمت ارزهای دیجیتال است.

به‌گفته آری ردبورد، مدیر ارشد سیاست‌گذاری در TRM Labs، اگرچه امنیت اکوسیستم ارزهای دیجیتال تغییر چندانی نداشته، اما ارزش توکن‌های مختلف مانند بیت‌کوین، اتریوم و سولانا افزایش قابل توجهی یافته است. این افزایش ارزش، انگیزه مجرمان سایبری را برای حمله به سرویس‌های ارز دیجیتال و کسب سود بیشتر افزایش داده است.

سرقت رمزارزها
رسانه مجتمع تجاری علاالدین

ارزش اکثر ارزهای دیجیتال پس از سقوط صرافی FTX در اواخر سال 2022 بهبود یافته و بیت‌کوین در ماه مارس 2023 به بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی 70,803 دلار رسید.

یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های رمزارز در سال‌جاری مربوط به صرافی ژاپنی DMM Bitcoin است که در آن حدود 308 میلیون دلار بیت‌کوین به سرقت رفت. اگرچه سرقت در این حجم بالا نادر است، اما شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال به‌طور مکرر هدف حملات هک و سایبری قرار می‌گیرند.

حجم کل سرقت‌های رمزارز در سال 2022 حدود 900 میلیون دلار بود که بخشی از آن به سرقت بیش از 600 میلیون دلاری از بلاک‌چین مرتبط با بازی اکسی اینفینیتی برمی‌گردد. ایالات متحده، هکرهای کره شمالی را عامل این سرقت می‌داند و سازمان ملل متحد نیز پیش‌تر کره شمالی را به استفاده از حملات سایبری برای تأمین مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود متهم کرده است.