به گفته سازندگان در استودیو Bloober Team، مبارزات بازی Cronos: The New Dawn قرار است مشابه سری Resident Evil و Dead Space باشد.

استودیو لهستانی Bloober Team در حال حاضر، در بهترین شرایط خود به سر برده و ناکامی‌های گذشته‌اش را با موفقیتی چشم‌گیر و درخشان پشت سر گذاشته است. این استودیو در سال جاری، نسخه بازسازی شده یکی از بهترین بازی‌های وحشت و بقای تاریخ، یعنی عنوان Silent Hill 2 Remake را به بازار عرضه کرد که نمراتی درخشان و فروشی فوق‌العاده نیز برایش به دنبال داشت.

کمی پس از عرضه Silent Hill 2، این استودیو از بازی جدید خود در سبک وحشت رونمایی کرد که Cronos: The New Dawn نام دارد. در معرفی این بازی، جزئیات خاصی از گیم‌پلی‌اش مشخص نشده و بیشتر بر روی اتمسفر آن مانور داده شد که ظاهراً ترکیبی از سری بازی‌های معروف Resident Evil، Prey و Dead Space خواهد بود. در طی مصاحبه‌ای با وبسایت MP1st، کارگردان تایید کرد که مبارزات بازی Cronos: The New Dawn قرار است بیشتر شبیه سری بازی‌های Resident Evil و Dead Space باشد.

علاوه بر این مورد، وی ذکر کرد که مکانیک خاصی مربوط به سیستم مبارزه را در این بازی پیاده خواهند کرد که این عنوان را کمی چالشی‌تر و مهیج‌تر می‌کند اما متاسفانه توضیح بیشتری در مورد این مکانیک ناشناخته ارائه نداد. در سال‌های اخیر، عناوین مختلفی در سبک وحشت و بقا بوده‌اند که از مکانیک‌های منحصر به فردی در سیستم مبارزاتی خود استفاده کرده و نتیجه‌ای مثبت نیز از آن کسب کرده‌اند. از نمونه این آثار می‌توان به Dead Space، Alan Wake و تا حدودی عنوان Scorn اشاره کرد.

مبارزات بازی Cronos: The New Dawn

در مصاحبه، کارگردان بازی Cronos: The New Dawn تایید کرد که با وجود لحاظ شدن مبارزه در بازی، این استودیو همچنان بر روی داستان‌سرایی تمرکز کرده و در این بازی نیز، توجه ویژه‌ای به داستان و روایت اتمسفریک شده است. این استودیو سابقه درخشانی در ساخت بازی‌های داستان‌محور دارد و دو مورد از بهترین آنان نیز شامل Layers of Fear و Layers of Fear 2 می‌شوند که تمرکز ویژه‌ای بر ارائه داستانی سنگین دارند.

در این دو بازی، عملاً هیچ مبارزه‌ای وجود ندارد و شما باید پازل‌ها و معماهای مختلف را حل کنید تا بخش‌های بیشتری از داستان، برایتان آشکار شود. علاوه بر این، این استودیو عناوین دیگری همچون Observer، Blair Witch و The Medium را نیز در کارنامه خود دارند که عناوینی نسبتاً ارزشمند محسوب می‌شوند. بااین‌حال، شهرت اصلی این استودیو به لطف بازسازی Silent Hill 2 است و پروژه‌های قبل از آن، عملکردی چندان درخشان نداشته است.

به گفته کارگردان، شخصیت اصلی بازی Cronos: The New Dawn که با نام The Traveler شناخته می‌شود، بر روی زره‌اش تکیه کرده و از اسلحه‌ها و توانایی‌های مختلف نیز بهره می‌برد اما در نهایت، در برابر هیولاهایی که در ویرانه‌های جهان بازی پنهان شده‌اند، آسیب‌پذیر خواهد بود. شما به راحتی در محاصره دشمنان قرار خواهید گرفت و باید حواستان جمع باشد تا بتوانید زنده بمانید. در طول بازی، با هیولاهای سرسختی روبرو خواهید شد اما از طرف دیگر، مهمات و آیتم‌های ضروری نیز به مقدار بسیار کم در محیط بازی یافت می‌شوند.

توضیحات کارگردان، جزئیات بسیاری از این بازی را روشن نمی‌کند اما نشان می‎دهد که استودیو Bloober Team تمرکز زیادی بر روی این بازی کرده تا آن را بیشتر از سایر عناوینش به سمت و سوی ژانر وحشت و بقا سوق دهد. بازی Cronos: The New Dawn قرار است در تاریخی نامعلوم در سال 2025 برای پلتفرم‎‌های پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه و در دسترس کاربران قرار بگیرد.

AMA