به گفته سازندگان در استودیو Bloober Team، مبارزات بازی Cronos: The New Dawn قرار است مشابه سری Resident Evil و Dead Space باشد.
استودیو لهستانی Bloober Team در حال حاضر، در بهترین شرایط خود به سر برده و ناکامیهای گذشتهاش را با موفقیتی چشمگیر و درخشان پشت سر گذاشته است. این استودیو در سال جاری، نسخه بازسازی شده یکی از بهترین بازیهای وحشت و بقای تاریخ، یعنی عنوان Silent Hill 2 Remake را به بازار عرضه کرد که نمراتی درخشان و فروشی فوقالعاده نیز برایش به دنبال داشت.
کمی پس از عرضه Silent Hill 2، این استودیو از بازی جدید خود در سبک وحشت رونمایی کرد که Cronos: The New Dawn نام دارد. در معرفی این بازی، جزئیات خاصی از گیمپلیاش مشخص نشده و بیشتر بر روی اتمسفر آن مانور داده شد که ظاهراً ترکیبی از سری بازیهای معروف Resident Evil، Prey و Dead Space خواهد بود. در طی مصاحبهای با وبسایت MP1st، کارگردان تایید کرد که مبارزات بازی Cronos: The New Dawn قرار است بیشتر شبیه سری بازیهای Resident Evil و Dead Space باشد.
علاوه بر این مورد، وی ذکر کرد که مکانیک خاصی مربوط به سیستم مبارزه را در این بازی پیاده خواهند کرد که این عنوان را کمی چالشیتر و مهیجتر میکند اما متاسفانه توضیح بیشتری در مورد این مکانیک ناشناخته ارائه نداد. در سالهای اخیر، عناوین مختلفی در سبک وحشت و بقا بودهاند که از مکانیکهای منحصر به فردی در سیستم مبارزاتی خود استفاده کرده و نتیجهای مثبت نیز از آن کسب کردهاند. از نمونه این آثار میتوان به Dead Space، Alan Wake و تا حدودی عنوان Scorn اشاره کرد.
در مصاحبه، کارگردان بازی Cronos: The New Dawn تایید کرد که با وجود لحاظ شدن مبارزه در بازی، این استودیو همچنان بر روی داستانسرایی تمرکز کرده و در این بازی نیز، توجه ویژهای به داستان و روایت اتمسفریک شده است. این استودیو سابقه درخشانی در ساخت بازیهای داستانمحور دارد و دو مورد از بهترین آنان نیز شامل Layers of Fear و Layers of Fear 2 میشوند که تمرکز ویژهای بر ارائه داستانی سنگین دارند.
در این دو بازی، عملاً هیچ مبارزهای وجود ندارد و شما باید پازلها و معماهای مختلف را حل کنید تا بخشهای بیشتری از داستان، برایتان آشکار شود. علاوه بر این، این استودیو عناوین دیگری همچون Observer، Blair Witch و The Medium را نیز در کارنامه خود دارند که عناوینی نسبتاً ارزشمند محسوب میشوند. بااینحال، شهرت اصلی این استودیو به لطف بازسازی Silent Hill 2 است و پروژههای قبل از آن، عملکردی چندان درخشان نداشته است.
به گفته کارگردان، شخصیت اصلی بازی Cronos: The New Dawn که با نام The Traveler شناخته میشود، بر روی زرهاش تکیه کرده و از اسلحهها و تواناییهای مختلف نیز بهره میبرد اما در نهایت، در برابر هیولاهایی که در ویرانههای جهان بازی پنهان شدهاند، آسیبپذیر خواهد بود. شما به راحتی در محاصره دشمنان قرار خواهید گرفت و باید حواستان جمع باشد تا بتوانید زنده بمانید. در طول بازی، با هیولاهای سرسختی روبرو خواهید شد اما از طرف دیگر، مهمات و آیتمهای ضروری نیز به مقدار بسیار کم در محیط بازی یافت میشوند.
توضیحات کارگردان، جزئیات بسیاری از این بازی را روشن نمیکند اما نشان میدهد که استودیو Bloober Team تمرکز زیادی بر روی این بازی کرده تا آن را بیشتر از سایر عناوینش به سمت و سوی ژانر وحشت و بقا سوق دهد. بازی Cronos: The New Dawn قرار است در تاریخی نامعلوم در سال 2025 برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانههای شخصی عرضه و در دسترس کاربران قرار بگیرد.