اواسط ماه گذشته، اپل از ویژگی Crash Detection برای سیستم‌عامل آی او اس ۱۷ رونمایی کرد؛ اما این قابلیت برای کاربران آیفون ۱۴ دردسرساز شد.

اپل به‌تازگی از ویژگی تشخیص تصادف‌ها با نام Crash Detection در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان رونمایی کرده است؛ اما این قابلیت هفته گذشته باعث برقراری تماس‌های نادرست از طرف دارندگان آیفون ۱۴ به مرکز پلیس ایالت تنسی در آمریکا، و باعث خشم سازمان پلیس این ایالت شد.

جشنواره بونارو هرساله در شهر منچستر ایالت تنسی برگزار می‌شود و توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب می‌کند؛ هفته گذشته این فستیوال با صدهزار شرکت‌کننده، به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین برنامه‌های سال ۲۰۲۳ در آمریکا لقب گرفت. اما طبق گزارش‌های پلیس محلی به‌دلیل ازدحام جمعیت، قابلیت جدید Crash Detection اپل با اشتباهات محاسباتی روبه‌رو شده و برقراری تماس‌های نادرست را حدود ۵ برابر افزایش داده است.

علاوه‌بر این، رسانه محلی WKRN با مدیر مرکز ارتباطات ۹۱۱ مصاحبه‌ کرد و طی آن این شخص توضیح داد علت تماس‌های نامعلوم، رقص و پایکوبی کاربران آیفون ۱۴ بوده که باعث فعالیت قابلیت تشخیص تصادفات جاده‌ای شده است.

ویژگی Crash-Detection

پس از دریافت حجم زیادی از تماس‌ها، مرکز ارتباطات ۹۱۱ با پشتیبانی کمپانی اپل تماس حاصل کرد تا علت این نقص فنی در سیستم‌عامل آی او اس ۱۷ را جویا شود. منبع خبری لدوک می‌گوید: اپل سریعا پیشنهاد فرستادن متخصصانی را به محل برگزاری جشنواره ارائه کرد، اما مسئولین مربوطه درخواست کردند این موضوع هرچه سریع‌تر در مرکز کمپانی اپل در کالیفرنیا حل و فصل شود.

در ادامه اخبار پیرامون این اتفاق، اداره پلیس شهر منچستر از شرکت‌کنندگان در کنسرت‌ درخواست که سریعا قابلیت Crash Detection را غیرفعال کنند. به نقل از مجله خبری لدوک، این موضوع توانست در همان ساعات اولیه تماس‌های اشتباه را ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهد. علاوه‌بر این، لدوک عنوان کرد که علی‌رغم افزایش ۵ برابری این تماس‌های نادرست، مرکز پلیس بدون تحت تاثیر قرار گرفتن توانست سایر شرایط اضطراری را مدیریت کند.

قابلیت تشخیص تصادفات، برای دستگاه‌‌های آیفون ۱۴، سری اپل واچ ۸، واچ ‌‌SE و اولترا عرضه شد. از آن زمان تا کنون، کمپانی اپل به‌روزسانی‌‌های متعددی را برای کاهش خطاهای احتمالی منتشر کرده است؛ اما باز هم می‌بینیم که این ویژگی با باگ‌هایی از این قبیل سروکار دارد که می‌تواند دردرسرساز شود.

اخبار مرتبط:‌ iOS 17 پارامترهای ردیابی URL را حذف می‌کند