کمپانی Valve به برخی از گیمرهای حرفه‌ای دسترسی استفاده از نسخه محدود بتا Counter Strike 2 را می‌دهد؛ اکنون نحوه دانلود و نصب آن را بررسی می‌کنیم.

بازی ویدئویی کانتر استریک 2 (Counter-Strike 2) عنوان جدیدی از سری بازی‌های کمپانی Valve محسوب می‌شود که قرار است به‌زودی در تابستان ۱۴۰۲ برای هواداران پرشور CS:GO منتشر شود. اما قبل از انتشار نسخه اصلی، سازنده قصد دارد برای برطرف‌کردن باگ‌های بازی یک نسخه بتا با دسترسی محدود را برای برخی گیمرهای CS:GO فعال کند.

همان‌طور که گفته شد نسخه بتا با دسترسی محدود تنها برای گیمرهای حرفه‌ای فعال می‌شود؛ بنابر‌این می‌توان گفت امکان دانلود و نصب بازی Counter-Strike Limited Test وجود دارد، اما فرآیند آن به‌هیچ‌وجه ساده نیست و بسیار زمان‌بر خواهد بود. باوجوداین اگر قصد دارید از این نسخه استفاده کنید چند ترفند وجود دارد.

چگونه به نسخه بتا Counter-Strike 2 دسترسی پیدا کنیم

چگونه به نسخه بتا Counter-Strike 2 دسترسی پیدا کنیم

از زمان اعلام رسمی در ۲۲ مارس ۲۰۲۳، پلیرهای زیادی از کشور‌های مختلف برای استفاده از نسخه بتا اعلام آمادگی کردند، اما این نسخه برای همه دردسترس قرار نگرفت. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد دسترسی به نسخه بتا Counter-Strike 2 Limited Tes وجود دارد که باهم بررسی می‌کنیم.

گمیرهای بسیار زیادی از کشور‌های مختلف برای دسترسی به کانتر استریک ۲ اقدام کردند و نسخه‌ای‌ از آن را روی سیستم‌هایشان دانلود و نصب کردند، اما همان‌طور که گفتیم فرآیند ثبت‌نام ساده و راحتی نیست، چراکه سرورهای کمپانی سازنده اجازه دسترسی هر پلیری را به بازی نمی‌دهند و تعداد محدودی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اوایل ماه مارس سال‌جاری میلادی، آن دسته از گیمرها یا پلیرهای واجد شرایط برای دانلود نسخه بتا یک دعوت‌نامه ازسوی کمپانی والو دریافت کردند. پلیرها از سه گزینه: Enroll، CS2 Info و Close به همراه اطلاعاتی در مورد حجم بازی که نشان می‌دهد این بازی ۱۵ گیگابایت حجم دارد، برخوردار می‌شوند.

از فاکتورهای مهمی که باعث شد پلیرها در کشورهای مختلف دعوت‌نامه رسمی ازسوی کمپانی Valve برای دانلود و نصب بازی Counter Strike 2 را دریافت کنند شامل تعداد ساعت بازی در سرورهای رسمی و وضعیت حساب گیمر در نرم‌افزار Steam بود که از شروط اصلی به‌شمار می‌رفت.

اما نکته‌ای که باید مورد توجه پلیرها قرار بگیرد آن است که قانون‌ها و معیارهای کمپانی Valve در تاریخ نهم شهریور برابر با ۳۱ آگوست تغییر کرد. براساس اطلاعیه جدید، پلیرهای بیشتری برای استفاده از نسخه بتا کانتر استریک ۲ دعوت می‌شوند تا فرآیند آزمون‌وخطا قبل از انتشار نسخه اصلی باسرعت بیشتری انجام شود. برای دریافت دعوت‌نامه‌ احتمالی باید فاکتورهای زیر رعایت شده باشد:

  • اکانت پلیر باید در وضعیت CS:GO Prime باشد؛
  • در یک گروه مهارتی و رقابتی حضور داشته باشد؛
  • در گروه‌ها و سرورهایی حضور داشته باشد که نسخه بتا Counter-Strike 2 Limited Test فعال باشد.
چگونه Counter-Strike 2 را دانلود و نصب کنیم

چگونه Counter-Strike 2 را دانلود و نصب کنیم

اگر دعوت‌نامه‌ نسخه بتا بازی Counter-Strike 2 Limited Test را دریافت کرده باشید به‌راحتی می‌توانید بازی را دانلود و نصب کنید. از‌سوی‌دیگر، تنها باید روش‌های ذکر شده بالا را رعایت کنید و امیدوار باشید که کمپانی سازنده برای شما دعوت‌نامه‌ ارسال کند.

به‌یاد داشته باشید که تنها راه دسترسی قانونی و ممکن به بازی ویدئویی Counter-Strike 2 Limited Test استفاده از نرم‌افزار Steam و بررسی منو دعوت‌نامه‌های دریافتی در آن است. بنابراین توصیه می‌کنیم به‌دنبال راه دیگری برای دور زدن قوانین اصلی بازی نباشید، چراکه ممکن است اکانت شما برای همیشه مسدود شود.

درهمین‌راستا، کمپانی Valve درباره استفاده از نسخه‌های غیراصلی و ورود به وب‌سایت‌های سوم شخص هشدار داد و گفت این نسخه در هیچ پلتفرم دیگری منتشر نمی‌شود. بنابراین تاکید می‌کنیم تنها از راه قانونی از CS2: Limited Test استفاده کنید تا مشکلی برای دسترسی به اکانت‌تان پیش نیاید.

اگر فرض کنیم که شما جزو پلیرهای واجد شرایط هستید و سازنده بازی برای شما دعوت‌نامه‌ فرستاده است، می‌توانید به‌سادگی با کلیک روی گزینه «Enroll» اقدام به دانلود فایل بازی با ۲۶ گیگابایت حجم کنید. پس از اتمام دانلود و نصب، این بازی به‌صورت خودکار در نرم‌افزار استیم ظاهر می‌شود و تنها با کلیک روی گزینه Play می‌توانید وارد آن شوید.

پس از ورود، دو گزینه مقابل شما ظاهر می‌شود که آیا قصد دارید نسخه CS:GO یا Counter-Strike 2 را شروع کنید. در اینجا با کلیک روی گزینه دوم می‌توانید از قدرت موتور سورس ۲ لذت کافی را ببرید.

اخبار مرتبط: