تمام گوشی‌های هوشمندی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند قابلیت وصل شدن به تلویزیون‌های هوشمند را دارند اما اتصال گوشی به تلویزیون می‌تواند عامل آلوده شدن آن به انواع ویروس‌ها و بدافزارها شود.

تلویزیون‌های هوشمند (اسمارت) می‌توانند به انواع هارد و فلش و گوشی متصل شوند، اما اگر هر کدام از این دستگاه‌ها به ویروس آلوده باشد می‌تواند آن را به تلویزیون انتقال دهد. از آن‌جا که نصب برنامه و نرم‌افزارهای مختلف روی گوشی‌های موبایل یک امر اجتناب‌ناپذیر است ازاین رو با هربار اتصال گوشی به تلویزیون درواقع آن‌ را در معرض خطر آلوده شدن به انواع بدافزار قرار می‌دهیم.

اما برای تشخیص ویروسی شدن تلویزیون باید آن را اسکن کنید. برای اسکن تلویزیون نیز می‌توانید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید.

  • به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و بعد گزینه جنرال را انتخاب کنید.
  • بعد در بخش جنرال به مدیریت سیستم بروید.
  • در این بخش به Smart Security بروید و عملیات اسکن تلویزیون را آغاز کنید.

ت ویروس‌ها و بدافزارها حذف می‌شوند. اما توجه داشته باشید که بااین کار، تنظیمات قبلی و سرویس‌ها هم از بین می‌روند.

همچنین علاوه بر دستگاه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، تلویزیون‌های هوشمند از طریق نصب برنامه‌ها، اتصال به اینترنت و تبلیغات آنلاین نیز می‌تواند عامل نصب ویروس و بدافزار روی تلویزیون شود.

نکته دیگر این‌که فرق تلویزیون‌های معمولی با تلویزیون‌های هوشمند در قابلیت اتصال به اینترنت است و فرق تلویزیون اسمارت با تلویزیون اندرویدی در این است که تلویزیون‌های اسمارت به‌صورت صفحه تخت هستند و نرم‌افزارها روی آن‌ها نصب شده و یا می‌توانند نصب شوند. درواقع تلویزیون‌های جدید هوشمند مانند یک گوشی هوشمند عمل می‌کنند که به اینترنت متصل می‌شوند و کاربر می‌تواند با این تلویزیون بازی‌های آنلاین انجام داده و یا حساب‌های کابری‌اش را روی آن چک کند. اما تلویزیون‌های اندرویدی در واقع دستگاه هایی هستند که تلویزیون معمولی را به تلویزیون اسمارت تبدیل می‌کنند. این دستگاه‌ها مانند گوشی‌های اندرویدی به گوگل پلی دسترسی دارند.

در آخر انوع روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون را به‌طور خلاصه در زیر شرح می‌دهیم:

  • روش اول اتصال با استفاده از رابط بی‌سیم است. دراین روش موبایل‌های اندرویدی به‌راحتی به تلویزیون‌هایی که سیستم‌عامل اندروید دارند، متصل می‌شوند.
  • روش دوم به کستینگ معروف است. این ویژگی در گوشی‌های موبایل و تبلت‌های اندروید وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن هرآن‌چه را که روی صفحه نمایش گوشی می‌بیند به تلویزیون انتقال دهد.
  • روش سوم به روش میراکست معروف است. با استفاده از این فناوری گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت آفلاین به تلویزیون متصل می‌شوند.

اخبار مرتبط: اپلیکیشن ویدئو توییتر برای تلویزیون‌های هوشمند عرضه می‌شود