رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد دارایی‌های کوروش کمپانی در تهران و کیش و سایر استان‌ها توقیف و دراختیار این سازمان قرار گرفته و در اسرع وقت به‌فروش خواهد رسید.

عبدالمجید اجتهادی در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی اموال منقول و غیرمنقول کوروش کمپانی نظیر خودرو، تلفن همراه و املاک افزود این اموال ارزش‌گذاری شده و طی ماه جاری در اولین مزایده به‌فروش می‌رسد. اجتهادی همچنین افزود روند شناسایی و پس از آن فروش اموال کوروش کمپانی در خارج از کشور نیز آغاز می‌شود. همچنین معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش دارایی‌های مدیرعامل شرکت کوروش پردازان آی‌سا به خزانه دولت واریز نمی‌شود گفت درآمد این فروش برای جبران خسارت شاکیان پرونده صرف خواهد شد.

توقیف دارایی‌های کوروش کمپانی

شایان ذکر است که سال گذشته امیرحسین شریفیان مدیرعامل شرکت کوروش کمپانی با وعده عرضه آیفون 20 میلیون تومانی دست به کلاهبرداری بزرگی به شیوه پانزی زده و باعث ضرر و زیان مالی به افرادی شده است که فریب او را خورده‌اند. شریفیان با ادعای حذف واسطه‌ها و واردات مستقیم از چین اعلام کرده بود که ه‌صورت هفتگی 2000 دستگاه وارد کشور کرده و پس از طی مراحل رجیستری آن‌ها را به فروش می‌رساند. اما این فرد پس از مدتی از کشور متواری شد و شوک بزرگی به خریداران وارد کرد. پلیس فتا نیز اعلام کرده بود که در تلاش برای بازگرداندن این مجرم به کشور است.

البته پس از انتشار گسترده ماجرای این کلاهبرداری عده دیگری از سودجویان نیز سعی کردند تا به شیوه مشابه دست به کلاهبرداری زده و در سودای پول بادآروده از همان مسیری که مدیرعامل فراری کوروش پردازان آی‌سا ( با نام جعلی کوروش کمپانی) طی کرده است به ثروت هنگفت برسند. اما پلیس تعدادی از این افراد را شناسایی کرده و مانع از تکرار ماجرا شده بود که به‌عنوان نمونه می‌توان به موبایل موسوی در آمل اشاره کرد. حالا اما مالباختگان کوروش کمپانی باید منتظر بمانند تا تکلیف توقیف دارایی‌های مدیرعامل کوروش کمپانی برای جبران خسارتی که به‌آنها وارد شده مشخص شود.