کامپیوتکس ۲۰۲۳ که به‌عنوان بزرگترین رویداد کامپیوتری شناخته می‌شود، قرار است امروز با حضور شرکت‌های معروف حوزه تکنولوژی و سخت‌افزار در تایپه تایوان آغاز به‌کار کند.

بزرگترین رویداد کامپیوتری سال از امروز آغاز شده و تا ۱۲ خرداد در شهر تایپه تایوان ادامه دارد. کامپیوتکس ۲۰۲۳ با سال‌های قبل که به‌دلیل همه‌گیری کرونا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شد، تفاوت دارد و با عنوان «بازگشت به حالت عادی» فعالیت می‌کند. کامپیوتکس ۲۰۲۳ با حضور برندهای معروف مانند انویدیا، ایسر، ایسوس، گیگابایت و ای‌ام‌دی و تمرکز روی تکنولوژی، نوآوری‌ و سخت‌افزاری جدید به‌ویژه برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها کار می‌کند.

در کنار رونمایی از آخرین تکنولوژی‌های سخت‌افزاری و لوازم جانبی کامپیوتر، انتظار می‌رود هوش مصنوعی نیز به‌عنوان آخرین فناوری روز دنیا مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع، کاربران علاقه بسیاری در استفاده این ابزار در دستگاه‌های کامپیوتری دارند، همچنین بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را تا حد زیادی به هوش مصنوعی مجهز کرده‌اند.

رویداد Computex 2023

انتظار می‌رود یکی دیگر از مواردی که در کامپیوتکس امسال مورد توجه قرار گیرد، واقعیت مجازی و افزوده باشد. این فناوری در سال‌های اخیر با کاربردهای مختلف از بازی گرفته تا آموزش رشد چشمگیری داشته است. در این رویداد، بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد جدیدترین هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین نمایش‌ نحوه استفاده از این فناوری‌ در صنایع مختلف باشند.

علاوه‌بر مواردی که تاکنون به آن‌ها اشاره کردیم، کامپیوتکس ۲۰۲۳ احتمالا دارای طیف وسیعی از محصولات جدید در زمینه‌ بازی‌ و روباتیک خواهد بود. بازی‌های ویدئویی یکی از حوزه‌های بسیار مهم در این رویداد است و بزرگ‌ترین برندها در این صنعت آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

امروز نخستین روز برگزاری این نمایشگاه است و با توجه به اینکه کمپانی‌های مختلف طی روزهای آینده از محصولات جدیدشان رونمایی می‌کنند، با قطعیت نمی‌توان در خصوص فناوری‌های سخت‌افزای و نرم‌افزاری برندهای مختلف اظهار نظر کرد، اما انتظار می‌رود شرکت‌های تایوانی مانند ایسوس، ام‌اس‌آی، ایسر و گیگابایت بهترین محصولاتشان را در این رویداد نمایش دهند.

اخبار مرتبط: اپل زمان‌بندی رویداد WWDC 2023 را اعلام کرد