شرکت کوالکام درحال ساخت تراشه‌ SM7550 است و اکنون مشخص شده این تراشه با اسم رمز Crow، همان اسنپدراگون ۷ نسل ۳ است که از تراشه نسل قبلی عملکرد ضعیف‌تری دارد.

گزارش‌ جدیدی از «Mi code» منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت کوالکام درحال آماده شدن برای عرضه تراشه جدید با اسم رمز «Crow» است که پیش‌تر با شماره مدل SM7550 شناخته می‌شد. این تراشه قرار است به‌عنوان جانشین پردازنده موفق اسنپدراگون +۷ نسل ۲ عرضه شود و احتمالا اسنپدراگون ۷ نسل ۳ نام خواهد داشت.

براساس شایعات قبلی، تراشه SM7550 از پردازنده اسنپدراگون +۷ نسل ۲ عملکرد ضعیف‌تری دارد. برخی بر این باورند که علت اصلی آن، تلاش شرکت کوالکام برای توسعه تراشه‌های قدرتمند در محدوده دستگاه‌های میان‌رده است. احتمالا کوالکام قصد دارد با پایین آوردن قیمت، کاربران بیشتری را به خرید این تراشه ترغیب کند، اما هنوز از عملکرد این تراشه به‌صورت رسمی رونمایی نشده است و باید تا زمانی که عملکرد واقعی آن مشخص شود صبر کنیم.

رمز تراشه میان‌رده اسنپدراگون

برای درک بهتر SM7550، بهتر است نگاهی به مشخصات نسخه قبلی بیندازیم. اسنپدراگون +۷ نسل ۲، یک تراشه ۸ هسته‌ای با معماری ۴ نانو‌متری است. این تراشه از هسته اصلی ۲.۹۱ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲.۴۹ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 و پردازنده گرافیکی Adreno 725 تشکیل شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از اسنپدراگون ۷ نسل ۳، شیائومی از این تراشه در یکی از گوشی‌های خود بهره می‌برد. این گوشی اکنون در دست توسعه قرار گرفته و احتمالا اولین دستگاهی است که به این تراشه مجهز می‌شود. البته در نبود گزارش رسمی، نمی‌توان به اطلاعات درز کرده اعتماد کرد، با این وجود کاملا مشخص است که اسم رمز آن «Crow» است.

اخبار مرتبط: