شایعات تایید می‌کنند شورای ملی رقابت بریتانیا به‌صورت موقت با پیشنهاد ۶۹ میلیارد دلاری کمپانی مایکروسافت مبنی‌بر خرید استودیو اکتیویژن بلیزارد موافقت می‌کند.

براساس آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت قرار است بازی‌های ابری استودیو اکتیویژن بلیزارد به کمپانی بزرگ یوبی‌سافت بفروشد، برهمین‌اساس، بخشی از نگرانی‌های شورای ملی رقابت بریتانیا درباره رقابت سرویس باز‌ی‌های ابری را برطرف می‌کند و حالا به‌صورت موقت موافقتش را با خرید این استودیو بزرگ توسط شرکت مایکروسافت اعلام کرد. باید یادآور شویم، شورای ملی رقابت بریتانیا (CMA) تنها نهادی محسوب می‌شود که توانست جلوی این خرید بزرگ را در دنیای گیمنیگ بگیرد؛ البته کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نیز برای مدتی تلاش کرد جلوی انجام این معامله را بگیرد، اما درنهایت با حکم دادگاه ایالتی در آمریکا شکست خورد.

موافقت شورای ملی رقابت بریتانیا برای خرید اکتیویژن بلیزارد

باتوجه‌به موافقت شورای بریتانیا به‌‌نظر می‌رسد مشکلی برای خرید وجود نداشته باشد، اما در بیانیه‌ای مطبوعاتی آمده است که این نهاد بریتانیایی هنور نگرانی‌هایی درباره قابلیت اجرایی فروش دارد. چندی پیش، مایکروسافت پیشنهاد کرد که CMA می‌تواند به شرایط فروش سرویس بازی‌های ابری نظارت کند و همین موضوع باعث شد شورا با خرید Activision Blizzard موافقت کند. درحال‌حاضر، یک دوره برای تصمیم‌گیری توسط شورای بریتانیا وجود دارد که اعضای آن رای نهایی را درباره معامله قرن صادر می‌کنند و قرار است در تاریخ ۶ اکتبر به‌صورت عمومی اعلام شود.

برد اسمیت، مدیرعامل اجرایی مایکروسافت، درباره انتشار چنین خبری با خوشحالی در حساب کاربری توییترش چنین می‌نویسد: «ما از پیشرفت و روند مثبت در بررسی‌های شورای ملی رقابت بریتانیا بسیار خوشحال هستیم. ما راه‌های متعددی را برای حل شدن جریان بازی‌های ابری ارائه کردیم و باور داریم این موضوع به‌زودی حل خواهد شد». پس از آن، بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، پیامی خوش‌بینانه با کارمندان به‌اشتراک گذاشت و در‌این‌باره نوشت:

اجرای توافق میان مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به هردو کمپانی کمک‌های بزرگی برای رشد در صنعت بازی‌های ویدئویی می‌دهد. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، مبلغی توافقی می‌تواند باعث شود استودیو Activision Blizzard به‌خواسته‌هایش طی سال‌های اخیر جامه عمل بپوشاند و بهترین عناوین را تولید کند. ما همیشه به طرفداران‌مان پایبند بودیم و تلاش کردیم بهترین سرویس‌های خدماتی و پشتیبانی را دراختیارشان قرار دهیم. مایکروسافت با برتری که در بازار دارد می‌تواند کمک کند زودتر به‌خواسته‌هایمان برسیم و به‌قدرت مطلق در دنیای گیمینگ شویم.

مایکروسافت می‌تواند اکتیویژن بلیزارد را بخرد

این توافق می‌تواند نقطه عطفی در صنعت گیمینک باشد، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد شرکت سونی نیز قصد دارد در اقدامی مشابه یکی از استودیو‌ های برتر بازی‌های ویدئویی را خریداری کند تا برای ساخت بازی‌های انحصاری با مایکروسافت رقابت کند. البته باید به‌یاد داشته باشیم که طی سال‌های اخیر سونی پلی‌ استیشن همواره در جایگاه نخست محبوب‌ترین کنسول بازی بوده و بازی‌های انحصاری این شرکت همیشه از پرطرفدارترین عناوین محسوب می‌شده است.

اخبار مرتبط: